Díky tomu, že vozy nového vláčku lze uzavřít a vytápět, bude možné vláček provozovat v delší sezóně než dosud, prakticky i v zimě. "Lokomotiva" je postavena na podvozku IVECO a poháněná motorem na CNG, tedy stlačený zemní plyn. Díky tomu má velice nízké emise. Pohon na CNG používá Dopravní podnik u převážné většiny svých autobusů MHD.
Nový vláček stál 4,3 milionu korun bez DPH. Má dva tažené vozy, do kterých se vejde až 50-60 cestujících. Jeden oddíl vozu má sklopnou lavici, rozšířené dveře a možnost připojit kovové nájezdy, díky tomu lze do vozu naložit i vozíčkáře nebo kočárek. Dveře vozů jsou pevně uzavíratelné, okna lze otevírat včetně těch čelních. Než novinka vyjede, musí získat registrační značky a také do ní bude přeinstalován odbavovací systém a pokladna z původního vláčku.
Zdroj: Magistrát města Karlovy Vary