„Chceme, aby lidé žijící v Karlových Varech co nejvíce a nejčastěji využívali městskou hromadnou dopravu a proto nebudeme měnit ceny dlouhodobých časových kuponů pořizovaných prostřednictvím Karlovarské karty a aplikace Vary Virtual. Umožňuje nám to i fakt, že vozový park je v drtivé většině vybaven pohonem na stlačený zemní plyn a ten díky dlouhodobému kontraktu nakupujeme výhodněji než v roce 2020. Rozhodli jsme se proto zvýšit pouze ceny jednorázových jízdenek, a to z dvaceti na pětadvacet korun a u hodinové jízdenky z pětadvaceti na třicet korun,“ říká náměstek karlovarské primátorky Tomáš Trtek.
Podle jeho dalších slov využívají nejčastěji jednotlivé jízdenky turisté a návštěvníci města. Na příjmech z celkových tržeb z jízdného se příjmy z prodeje jednorázového jízdného podílejí zhruba 60 procenty. „V době před covidovou pandemií byla tato čísla vyšší. Pohybovala se mezi pětašedesáti až sedmdesáti procenty. Propad je dán zejména absencí turistů a lázeňských hostů, kteří jednorázové jízdenky používají nejčastěji,“ doplňuje náměstek primátorky.
„Ceny jízdného se v Karlových Varech dlouhou dobu neměnily. V současné době již ale město, jako jediný akcionář DPKV a objednatel dopravy, muselo reagovat na velmi výrazný růst vstupních nákladů i mezd zaměstnanců. Finanční příspěvek neboli takzvaná úhrada závazku veřejné služby v přepravě poskytovaný z rozpočtu města Karlovy Vary bude v příštím roce činit víc jak sto tři miliony korun. Tato částka je vyšší řádově o 5 milionů, než byla v minulých letech,“ uzavírá Tomáš Trtek.
Zdroj: Magistrát města Karlovy Vary