„Jsem ráda, že po loňském propadu z předních příček se náš úřad opět dostal mezi nejlepší. Druhé místo vnímám jako potvrzení správnosti změn, které postupně zavádíme. V první řadě je to rozšíření úředních hodin na každý den v týdnu, dále posílení informovanosti směrem k obyvatelům města prostřednictvím internetových stránek a facebookového profilu magistrátu. Je pro nás důležité držet krok se současným trendem zejména elektronické komunikace, stejně tak ale chceme usnadnit vyřízení úředních záležitostí i klientům, kteří internet nepoužívají. Jde zejména o seniory, pro něž jsme zřídili speciální pracoviště Senior Point, který jim usnadní orientaci v jednotlivých agendách a úředních postupech,“ uvádí primátorka města Karlovy Vary Andrea Pfeffer Ferklová.
V soutěži vyhlašované Ministerstvem vnitra ČR je posuzována otevřenost radnic vůči občanům a jejich potřebám. Úřady jsou hodnoceny podle 60 kritérií. Vedle rozsahu úředních hodin je to také poskytování nadstandardních služeb nebo běžných služeb v nadstandardní kvalitě. Karlovarský magistrát bodoval také díky nastavené komunikaci s občany, a to jak přímou ve formě diskusních fór, tak elektronickou. Prostřednictvím internetových stránek úřadu je možné on-line objednat termín návštěvy vybraných agend nebo zjistit aktuální stav návštěvnosti a obslužnosti jednotlivých oddělení. Na webu je dostupný tzv. rozklikávací rozpočet města, archiv s videozáznamy jednání zastupitelstva města, elektronická úřední deska nebo speciální rubrika pro on-line nahlášení černých skládek, nefunkčního veřejného osvětlení a nejrůznějších závad a nedostatků s možností vložit fotografii.
Ocenění, která zástupcům úřadů z celé republiky na slavnostním vyhodnocení 15. května v Olomouci předával náměstek ministra vnitra Petr Mlsna, převzal tajemník karlovarského magistrátu Jakub Kaválek.
První místo získoalo město Cheb (viz zde) a třetí pak město Ostrov.
Zdroj: Helena Kyselá, tisková mluvčí Magistrátu města Karlovy Vary