Snahou bylo upozornit na specifické potřeby komunikace s hendikepovanými lidmi a se seniory. Nejenom že mají sníženou schopnost orientace na úřadě, ale mnohdy ani nevědí, jakým způsobem si zažádat o potřebné dávky.
„Jak mne informovala ředitelka krajské pobočky úřadu práce, od 9. července u nich začalo fungovat nové infomační centrum, které má pomáhat osobám se zdravotním postižením a seniorům s orientací na úřadě a především pak s vyřizováním žádostí o příspěvky a dávky. Pro rychlejší a pohodlnější odbavování klientů je rovněž možné objednat se na určitý termín prostřednictvím on-line systému. V případě obecných dotazů se lidé mohou obracet také na call centrum, kde jim vyškolení pracovníci poskytnout veškeré potřebné informace. Rád bych poděkoval vedení úřadu práce za to, že se těmito problémy zabývalo a že v krátkém čase učinilo veškeré potřebné kroky. Velice si jejich otevřeného a vstřícného přístupu vážím. Věřím, že lidé budou s novinkami spokojeni,“ uvedl náměstek hejtmanky Petr Kubis.
Realizací těchto opatření se tak postupně daří naplňovat principy rovných příležitostí v našem regionu. Ostatně prvním krokem bylo již přeložení provozu oddělení příspěvku na péči a dávek osob se zdravotním postižením z původního pracoviště ve Svahové ulici do vhodnějších prostor v Závodní ulici. K tomu došlo na základě podnětu Karlovarského kraje a Národní rady osob se zdravotním postižením Karlovarského kraje na podzim loňského roku.
Zdroj: Krajské listy Karlovarského kraje