„Zůstala jedna, zatím, z těch tří. A nyní nejzvažovanější varianta, i po jednáních s Ministerstvem dopravy a se všemi aktéry, tak je tunelová varianta pod Karlovými Vary,“ uvedl náměstek hejtmanky Karlovarského kraje Martin Hurajčík.
Na řadě má být nyní několik studií a spolupráce s magistrátem, zasazení plánů do Zásad územního rozvoje a v konečné fázi i se státem. Průtah by měl pomoci odklonit část stále intenzivnější dopravy, směřující nyní přímo přes město.
„Zde narážíme na jeden problém, kdy se v současné chvíli počítá s dokončením dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary někdy v roce 2028. Nyní se intenzivně jedná o zkapacitnění komunikace první třídy silnice číslo 13. Kdy by měla být, bohužel musím říci teď v uvažované variantě střídavý tří pruh. My bychom chtěli současně s tou silnicí I/13 realizovat i ten průtah Karlovými Vary, nebo prostě to napojení z jednoho konce města na druhé tak, aby nedošlo k zašpuntování města, až se nám sjedou dva proudy, od Prahy a od Chomutova, aby nezůstala ty auta stát před Vary, protože prostě nebudou kudy mít projet na dálnici napojující se směrem na Cheb a do Německa,“ popsal náměstek.
Před samotnou výstavbou bude třeba vyřešit navazující dopravu v místě, takže se jedná o velmi dlouhé období.
„Bohužel tady se bavíme o ne jednotkách let, ale bavíme se o desítkách let. My se budeme snažit to uspíšit, jak budeme moci. Samozřejmě ty procesy jsou zdlouhavé. Jedná se o obydlené území nebo hustě obydlené území. Jedná se samozřejmě o ochranu přírody, ochranu nerostných surovin, o všechno, dá se říci. V současné době je vypočítána ta varianta tunelu někde okolo 17 miliard korun,“ dodal Hurajčík.
Podrobnosti k důležitému tématu najdou zájemci na stránkách Karlovarského kraje na odkaze v textové části reportáže.