„Který má ale v rámci vyhlášení programu jiné podmínky a jiný proces než když silnice opravujeme my, jako kraj. Tzn., že mají daleko přísnější pravidla co se týče projektové dokumentace, diagnostiky a i rozsahu prací. Proto jsme si nechali zpracovat analýzu, která nám řekla, že pokud opravujeme silnice sami, tak nás metr čtvereční stojí 500 korun. Pokud je ale opravujeme prostřednictvím programu Státního fondu dopravní infrastruktury, tak nás metr čtvereční stojí zhruba 1000 korun. Proto povedu jednání jak na Asociaci krajů se svými kolegy - hejtmany, ale i s ministrem dopravy, aby v budoucnosti finanční prostředky, pokud by to bylo možné, šly přímo do krajů. Byly by „zamašličkované“ a dané na opravy silnic II. a III. tříd. Pokud bychom dostali finanční prostředky takto přímo, tak bychom těch úseků opravili daleko více. Požadavků je pořád mnoho a já si myslím, že i občan, pokud bydlí v malé obci, tak i on ji má mít řádně dostupnou a má tam vést pořádná a opravená komunikace,“ vysvětlila hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová.
Na zdražení oprav komunikací se kromě všeobecného nedostatku volných kapacit stavebních firem podílel i 40% nárůst cen dodávaného asfaltu.