Tomu chce kraj zabránit a vyjmout část hlavní tepny.
„A ten důvod je úplně jednoduchý, pokud by se to zpoplatnilo, tak se dá předpokládat, že kamionová a nákladní doprava se přesune na silnice nižších tříd, tzn. na silnice II. a III. tříd a místní komunikace. Podle memoranda, které jsme dnes podepsali s Ministerstvem dopravy a se Svazem měst a obcí, tak to bude plně v kompetenci krajů, měst a obcí. Tzn., že si sami řeknou, na kterém úseku by mělo být nulové mýtné a kde by to mělo být zpoplatněno. Pokud mohu hovořit např. za Karlovarský kraj, tak jsem přesvědčená, je tam zahrnut úsek Bošov – Karlovy Vary, je to 30 km úsek, že na 99,9 % budeme dávat návrh, aby zde byl nulový výběr, protože se právě bojíme, že pokud by tam bylo zavedeno, kamiony si budou hledat objízdnou trasu, která by vedla přes jednotlivá města a obce,“ vysvětlila hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová.
Ministerstvo dopravy se zároveň zavázalo, že bude spolu s vládou a vítězným uchazečem tendru na Systém elektronického mýtného hledat řešení situace. To by mělo rozptýlit obavy Asociace krajů a Svazu měst a obcí z rozšíření výkonového zpoplatnění silnic I. třídy.