K tomu kraj uhradí desetiprocentní spoluúčast a DPH. Kromě komfortní možnosti přepravy nové autobusy přispějí k dalšímu zlepšení kvality životního prostředí v regionu.
Celkem kraj pořídí 150 autobusů ve dvou velkostech, což umožní kompletní výměnu vozidel v celém regionu.
„Jsem nesmírně rád, že se práce na projektu, na kterém jsme pracovali více než 2,5 roku, vyplatila a dotáhli jsme ji do úspěšného konce. Už v roce 2017 jsme přehodnotili původní záměr kraje vyhlásit velký tendr na provozovatele regionální autobusové dopravy rozdělený do čtyř částí. Chtěli jsme totiž i nadále spolupracovat s malými a středními podniky, které autobusovou dopravu pro kraj provozují, místo toho, aby zanikly a lidé přišli o práci. Deklarovali jsme tento záměr jak usnesením Rady kraje, tak v Evropském věstníku. Myšlenku na vlastní autobusy jsem měl v hlavě už od začátku, ale podmínky to příliš neumožňovaly. Začal tedy kolotoč vyjednávání s ministerstvy, Úřadem na ochranu hospodářské soutěže a také s Evropskou komisí. Nakonec jsme dosáhli schválení výjimky Evropskou komisí pro náš kraj a zároveň tedy i pro všechny ostatní regiony. Jak je vidět, i malý kraj může dokázat velké věci,“ zdůraznil náměstek hejtmana Martin Hurajčík.
Původní výzva v rámci IROP obsahovala podmínku, že žadatel o dotaci musí být zároveň provozovatel autobusů.
„To bylo pro náš kraj velmi složité a nevhodné. Díky výjimce od Evropské komise jsme nakonec dosáhli toho, že kraj získá do vlastnictví nové moderní, ekologické, nízkopodlažní, bezbariérové, klimatizované autobusy s moderním odbavovacím a informačním systémem na CNG pohon. Následně vypíšeme výběrové řízení na dodavatele autobusů a také na provozovatele ve třech oblastech kraje. Ve čtvrté oblasti jsme připraveni jednat o smlouvě s malými a středními podniky tak, jak jsme deklarovali,“ dodal náměstek.
Za poslední dva roky jde o další velký dopravní projekt v Karlovarském kraji a jeden z největších projektů veřejné dopravy v historii regionu vůbec.
Zdroj: Krajské listy Karlovarského kraje