„Letos byl cíl opravit alespoň 10 procent těch nejhorších silnic. Snažili jsme se připravit to tak, aby se opravilo alespoň 5 km. Následně tedy tyto úseky jsme připravili, podali jsme žádost o dotaci na opravu místních komunikací, kde je dotace 50 procent od Ministerstva pro místní rozvoj. Tam jsme uspěli. Ale některé silnice jsme museli následně vyloučit, některé z důvodu toho, že nesplňovaly podmínky pro opravu v tom dotačním titulu, některé z důvodu byrokratických, na ty se snad dostane příště, takže nakonec ta porce nebude až tak velká letos, bude to kolem 3 km souvislých oprav,“ uvedl starosta Kraslic Jan Šimek.
Výhodou větších opravovaných celků je dosažení lepší cenové nabídky od firem. Celkem v letošním roce může proinvestovat město spolu s dotacemi až 12 milionů korun.
„Už jenom tím, že jsme vlastně vysoutěžili větší balík, jsme dosáhli snížení ceny oproti běžné ceně za metr čtvereční o pětadvacet procent v tom výběrovém řízení. Tím, že to můžeme přihlásit takto i do dotačního projektu, tak ušetříme dalších padesát procent. Takže levněji to opravdu udělat nejde. A samozřejmě flikování víme, že má omezenou trvanlivost. U takto nově položených povrchů, doufáme, že vydrží minimálně těch deset let, ale doufáme, že i dvacet, tak jako vlastně vydržely dosud, poněvadž zde máme povrchy, které se ještě opravovaly naposledy za minulého režimu. Například v minulosti se opravilo 400 m ulice Fučíkova za více než osm miliónů korun, tak ten následující úsek, těch zhruba také 400 m by měl stát méně než čtvrtinu, a to včetně víceprací, které tam jsou také nutné,“ prozradil starosta.
Letos se tak postupně dostane na ulice Třebízského, Zadní, 5. května, část Kapitána Jaroše, S. K. Neumanna, Fučíkova a Svatavská cesta. V řešení na příští rok jsou Tovární, Palackého, Sněžná cesta, Mlýnská, Hřbitovní, Přilehlá, Na Stráni a místní komunikace na Tisové a Zelené hoře.
Očekávaný objem investic na rok 2025 je při předpokládané 50% státní dotaci od Ministerstva pro místní rozvoj zhruba 14 milionů korun.