Ve velmi otevřeném rozhovoru nám mimo jiné také prozradil, v čem spočívá dnes jeho hlavní činnost a o tom, jak to všechno začalo. Základem byl úspěšný prodej simulátorů.
„Ke mně začali jezdit profesionální jezdci na trénink a přijel sem jednou jeden tým, který jezdí Le Mans Inter Europol polský a ti závodníci tady trénovali. A já jsem jim říkal, i tomu inženýrovi, který tady seděl, že je porazím a on se smál a jenom mi říkal - "mačkej ESCape a nic víc, od ničeho jiného tady nejsi" - a na konci mi dali příležitost a vlastně jsem jim ukázal, že jsem rychlejší než oni. A oni z těch dat vyčetli i to, jakým stylem mají projíždět určitou zatáčku a tak, takže se zrychlili. A na to konto, týden na to vyhráli nějakou 12hodinovku v reálných závodech a šéf týmu mě oslovil a nabídl mi, abych přijel do Barcelony a tam jsem měl možnost testovat vlastně prototyp Le Mans Series vozu. Takže jsem odletěl do Barcelony a měl jsem možnost otestovat tento vůz a porovnat se i s jinými jezdci, kteří jezdili reálné závody,“ vzpomněl na své začátky v profi racingu Lisa.
V Barceloně jezdec, který dosud řídil simulátory, překvapil svými výkony jak šéfa profesionálního teamu, tak ostatní závodní jezdce.
„Všichni byli úplně udivení, že někdo z ničeho, de facto z počítačové židle, najednou začne řídit vůz LMP3, který de facto tady v té době nikdo neřídil a byl to takový úplný úlet, že prostě to bylo úplně něco neskutečného. A já jsem tam dokázal to, že jsem byl z těch pilotů nejrychlejší, takže to byli všichni v šoku a nechápali proč. A na to konto, to bylo hezký i v tom, že mi to pomáhalo pak samozřejmě v prodeji těch simulátorů, protože když zjistili, že se jen připravuji na simulátoru, tak to bylo pro mě i velmi dobré,“ přiblížil pilot.
Kombinace výrobce, vývojáře, prodejce a závodního jezdce je velmi unikátní. Kraslickému patriotovi, který i dnes vše řídí ze sídla ve svém rodném městě, pomáhá lépe porozumět celé soustavě detailů, které vedou k úspěchu.
„Teď se pohybuju v úrovni GT2, což jsou jedny z největších závodů dnes cestovních vozů FIA, jsou to vlastně nejvíce překoňované vozy a mají největší výkon, pohybuje se to 650 - 700 koní a jsou to jedny z největších evropských závodů, buď jsou GT3 nebo GT2, takže je to jako jedno z nejvíce, co se asi dá dosáhnout v cestovních autech,“ dodal Lisa.
O úspěších i ranách, motivacích i rozhodnutích, které v současné době zúročuje kraslický závodník Petr Lisa ve své životní jízdě, se dozvíte v připravovaném profilovém rozhovoru.