"Každá cesta, která je v Kynšperku, má určité podloží a všude, kde jsme opravovali cesty, samozřejmě i s kanalizací a se vším, zjistili jsme, že to podloží je velice špatné. Tady jsme věděli, protože zhruba před 15 lety se to dávalo dohromady toto sídliště a tyto parkovací místa jsme tady dělali, tak se udělalo pořádně podloží. Tím pádem jsme si spočítali velice jednoduše, že pokud uděláme a seškrábneme jen povrch a uděláme asfaltový povrch, tak nás to vyjde zhruba třikrát levněji, než kdybychom to nechali dalších pět, deset let a pak jsme to museli dělat i s tím podložím. Takže ta cena byla zhruba třikrát nižší," uvedl starosta Kynšperka Tomáš Svoboda.
Do výběrového řízení se přihlásilo 7 firem s cenami zhruba 1,5 až 2 miliony korun bez DPH. Podle stanovených kritérií hrála ze 75 % význam výše nabídkové ceny, z 15 % délka realizace a 10 % délka záruční doby.
"Takže tři kritéria, která se dala dohromady. Zvítězila firma, která ale po vyhodnocení odmítla podepsat smlouvu, takže v rámci smlouvy, která byla nastavená, že automaticky nastupuje druhá firma. Ta se toho zhostila. Ta měla realizaci ještě o 4 dny kratší, tzn. 11 dnů. Tamta měla původně 15. A na základě toho jsme se s firmou domluvili, podepsali jsme smlouvu a de facto během těch 11 dnů, přesně tak jak bylo domluveno, se to dalo dohromady. To znamená, zbrousil se povrch, dalo se to dohromady. Byl trošku technický problém s tím, že jsme někam museli odstavit ta vozidla, která tady máme, protože ta místa, která lidi tady parkují, tak mají hrazená, je to placené parkování tady mezi domy u pivovaru. Ale zajistili jsme jim parkování dole v kynšperském pivovaru a hlavně šlo o to, že jsme lidem zdůraznili, že je to skutečně zhruba na těch 10, 11 dnů, a to si myslím, že se dalo zvládnout," popsal Svoboda.