A hlavně nová budova se zázemím, budoucím Infocentrem, čekárnou a toaletami pro veřejnost, která výrazně zlepší komfort pro cestující.
„V tom starém autobusovém nádraží nebyly toalety, nebyla možnost čekání. Bylo to přes tu hlavní komunikaci, kde děti i dospělí museli přecházet velmi frekventovanou komunikaci. Takže to byly ty důvody plus poskytování informací, kde tady poskytujeme možnost kávy, čaje a zároveň zkulturnění toho vjezdu do města a zpřehlednění celé té křižovatky a té oblasti tady kolem Lokte – předmostí,“ popsal starosta Lokte Zdeněk Bednář.
Problémy s podložím, kdy se narazilo na skálu, protáhly práce zhruba o půl roku a mírně navýšily rozpočet.
„Celá akce z finančního pohledu, tak jak bylo řečeno sedmdesát sedm a půl milionu (korun) celková akce, která byla vysoutěžená - město Loket + Krajská správa a údržba komunikací - z toho sedm a půl milionu bylo pro tu akci týkající se té hlavní vozovky Krajské správy. No a těch sedmdesát milionů bylo rozděleno, třicet dva a půl milionu hradilo město Loket ze svého rozpočtu a 37,5 milionu hradilo Centrum regionálního rozvoje prostřednictvím dotace,“ přiblížil starosta.
Karlovarský kraj se podílel na akci zhruba 10 %, tedy 7,5 miliony korun. Na výstavbu terminálu i proměnu veřejného prostoru včetně dopravního řešení a výsadby zeleně má brzy navázat také modernizace vedlejšího mostu přes Ohři.
„A my jako Karlovarský kraj už letos budeme navazovat další etapou, a to je, když toto nazýváme Loket - Předmostí, tak další akcí Loket - most, kdy máme vyčleněno 43 milionů podle aktualizovaného rozpočtu na rekonstrukci mostu, který spojuje to předmostí s historickým centrem a následně ten most bude převeden do vlastnictví města Lokte,“ uvedl hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.
Silniční most, který v roce 1936 nahradil historický řetězový, měl být již podle dohody z roku 2009 opraven a předán městu. Vše zkomplikoval soudní spor ohledně výše příspěvku města. Železobetonový obloukový most v délce 116 metrů má šířku téměř 10 metrů.