Původně měla jít letos na tyto účely více než dvojnásobná částka, některé stavební akce se však kvůli složitější přípravě musely odložit do dalších let. Nejvýznačnější probíhající stavbou v celém regionu je rekonstrukce výpravní budovy v Sokolově.
Ihned po převzetí správy nádraží SŽDC v roce 2016 začaly dílčí opravy nevyhovující přístupové komunikace k prvnímu nástupišti ve Františkových Lázních, úpravy vnitřních prostor, výměna fasádních výplní otvorů a modernizace mobiliáře například v Ostrově nad Ohří, Tršnicích, Hájku a Stráži nad Ohří. Nelze opomenout zatím stále dílčí, ale finančně náročné opravy nádražní budovy v Chebu.
Po komplexní projekční přípravě se v loňském roce zahájily rozsáhlejší akce, které zahrnují celkové opravy pláště budovy (fasáda, střecha, sanační opatření proti vlhkosti, dokončení výměny výplní) doprovázené zásahy do přístřešků a povrchů prvních nástupišť. Tyto akce se dokončí nejpozději do letních prázdnin.
„Jedná se konkrétně o výpravní budovy železničních stanic Loket a Kynšperk nad Ohří. V letošním roce pak chceme v obdobném duchu připravit opravy nádražních budov ve stanicích Tršnice, Dalovice, Stará Role a Stráž nad Ohří,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola.
Jen v roce 2017 se v Karlovarském kraji na výše uvedené stavby vynaložilo zhruba 28 milionů Kč.
Pokud jde o investiční přípravu dalších projektů na Karlovarsku, nejdále pokročily chystané rekonstrukce výpravních budov železničních stanic Bečov nad Teplou a Aš. Projednávají se studie využitelnosti, ve druhém případě půjde zejména o optimalizaci rozsahu celé budovy. Připravují se také podstatně náročnější rekonstrukce výpravních budov, a to v železničních stanicích Františkovy Lázně a Cheb.
Nejvýznačnější stavbou v Karlovarském kraji bude letos realizovaná rekonstrukce výpravní budovy v Sokolově. Stavba s celkovými náklady 25 milionů Kč běží od loňského roku, dokončí se letos v září. Po nezbytném zkušebním provozu dojde k úplnému otevření pro veřejnost nejpozději do září příštího roku. Rekonstrukce tohoto nádraží je důstojným zakončením staveb Modernizace železniční stanice Sokolov (zahrnující kolejiště, nástupiště, zabezpečovací zařízení a podchod) a Autobusový terminál Sokolov (včetně zázemí dopravců autobusové dopravy).
Rekonstrukce zahrnuje výměnu střešního pláště, zateplení fasády, náhradu lokálních topidel centrálním vytápěním, sanační opatření proti vlhkosti či výměnu všech rozvodů vnitřních sítí. Zásadní budou dispoziční změny, které spočívají v odbourání původních přístavků a zřízení nové odbavovací haly společné pro vlakovou i autobusovou dopravu, bezbariérových vstupů, WC a prostor pro doplňkové komerční služby cestujícím i veřejnosti. Vstupní hala bude upravena podle architektonických návrhů zajištěných Městem Sokolov tak, aby nový vzhled nádraží nebyl jen vizitkou SŽDC, ale i města, kdy autobusový terminál a železniční stanice tvoří důležitý dopravní uzel.
Zdroj: Kateřina Šubová, Správa železniční dopravní cesty, státní organizace