Potvrdil to na svém setkání v Karlových Varech ministr dopravy české vlády Dan Ťok a německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Jednání probíhalo za přítomnosti hejtmanky Karlovarského kraje Jany Vildumetzové a náměstka hejtmanky Dalibora Blažka.
Na výstavu obchvatu Schirndingu už bylo vydáno pravomocné stavební povolení.
„Pan ministr Dobrindt zároveň potvrdil, že se počítá s tím, že i spojení ze Schirndingu dál by mělo být v první fázi minimálně ve třech pruzích," řekl ministr dopravy Ťok.
Německá silnice B303 pokračuje od Schirndingu k Marktredwitzu, kde se napojuje na dálnici A93. Karlovarský kraj tak dosáhne výrazného zlepšení v propojení s Německem.
Řešil se ale i problém s intenzivní dopravou v německém Waldsassenu, kde by rovněž mohl pomoci obchvat. Společně s hejtmankou o tom také před časem jednali zemští radové z Hofu a Wunsiedelu.
„Poté, co se vybudoval obchvat Chebu, nastal obrovský problém s nárůstem nákladní dopravy přes Waldsassen. Naši němečtí partneři proto požádali, jestli bychom nenašli opatření, aby především kamionová doprava více využívala dopravního přechodu v Schirndingu. Pokud se podaří napojení na dálniční síť právě přes Schirnding, dá se předpokládat, že ho budou řidič nákladních vozidel více využívat,“ uvedla hejtmanka Jana Vildumetzová.
Oba ministři se v Karlových Varech rovněž shodli, že projekty železničního spojení Praha – Drážďany – Berlín a Norimberk – Schwandorf / Mnichov – Řezno – Schwandorf – Furth im Wald – Plzeň – Praha budou přeřazeny do kategorie naléhavé potřeby. Příslib přeřazení tratí stvrdili podpisem Společného prohlášení o dalších plánech na rozvoj železničních spojení mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo.O tomto jsme vás informovali zde a zde.
Zdroj: Krajské listy Karlovarského kraje