Pod marketingem si většina lidí představí hlavně reklamy na billboardech kolem silnic, v televizi nebo novinách či módních magazínech. Tento typ reklamy určitě má také svoje místo, ale nehodí se pro každého kvůli svým vysokým nákladům a především tomu, že není cílený. Právě schopnost vybrat cílovou skupinu zákazníků a té pak produkt ukázat je hlavní výhodou online marketingu.
Online marketing se – jak název napovídá – odehrává v online světě. Ve vyhledávačích, jako je Google nebo Seznam, i na sociálních sítích, mezi něž patří Instagram, Tik Tok nebo Facebook. Ve vyhledávačích zařizuje online marketing takzvanou placenou reklamu. Ta zařídí, že pokud například máte e-shop s vonnými svíčkami, tak pokud někdo zadá do vyhledávače slovo „svíčka“ nebo třeba „svíčky prodej“, na předních příčkách se zobrazí právě váš e-shop je tedy velká šance, že zákazník, který má zájem koupit vonné svíčky, je nakoupí právě ve vašem e-shopu.
Dalším působištěm online marketingu jsou sociální sítě. Tam je možné vytvořit placenou reklamu, která bude cílit na vaše potenciální zákazníky. Pomocí sofistikovaných procesů totiž dokáže reklamu na váš profil na sociální síti, kde svůj produkt či službu prezentujete, dostat k lidem, které opravdu může vaše značka zaujmout.
Například pokud šijete šaty z přírodních materiálů a volných střihů, reklama na váš profil na sociální síti se zobrazí pouze lidem, kteří by o tyto šaty skutečně mohli mít zájem. Pravděpodobně půjde o ženy, jež například sledují profily s podobnou estetikou, jako má váš e-shop. Takto do detailu přitom klasická reklama v televizi či tisku nefunguje. I ta je sice schopná nějakým způsobem cílit, například je možné zjistit, kdo je průměrným čtenářem daného média či divákem určité televizní stanice. Dá se ale říct, že online reklama je v tomto ohledu o krok napřed, protože pracuje s více konkrétními daty.
V rámci online marketingu je navíc možné i domluvit se s influencerem či slavnou osobností na propagaci vašeho produktu nebo služby. Dá se vytipovat někdo, kdo souzní s vaším „brandem“, takže dokáže skrze svůj obsah oslovit lidi, kteří by o vaše služby či produkty opravdu mohli mít zájem, a ve výsledku u vás skutečně nakoupí.
Online reklama je pro podnikání opravdu skvělým pomocníkem, který dokáže markantně zvýšit prodeje a tedy i váš zisk. Musí být ale nastavená správně. Se vším výše popsaným umí skvěle pomoct marketingová agentura Praha. Zvládne zjistit, kdo je váš zákazník, založí vám a také bude spravovat profily na sociálních sítích a vymyslí celou strategii.