"Kraj se snaží pomoci obci Přebuz, která se již delší dobu potýká s tím, že na cyklotrase č. 2000 na zelené turistické trase je v dezolátním stavu most přes řeku Rolavu. Most je historický, kamenný a nemá pevné základy. V minulých letech bohužel došlo k jeho zborcení. Přebuz se od roku 2019 snažila s Krajem nějakým způsobem domluvit na tom, aby jim pomohli v realizaci stavby nového mostu. Byli jsme se podívat na místě a zjistili jsme, že se most opravdu nedá užívat. Přebuz je malá obec a asi by to finančně nezvládla, ale je členem místní akční skupiny Sokolovsko, tak jsme se domluvili, a místní akční skupina Sokolovsko si podala žádost o individuální dotaci na projektovou dokumentaci, která by neměla přesáhnout 210 tisíc korun. Teprve na základě projektové dokumentace a vyhodnocení projektanta, se Kraj bude dále rozhodovat ohledně realizace samotného mostu," uvedl uvolněný zastupitel Karlovarského kraje Pavel Čekan.
Jsou dvě hlavní možnosti výstavby nového mostku. Liší se nejen technologií, ale i cenou.
"Máme k tomu technickou zprávu z roku 2019, která říká, že by v úvahu připadaly dvě varianty realizace mostu. Buď nějakým monolitem či novou výstavbou mostu. V případě, že by se založily nějaké mikropiloty pro nosné části mostu, protože to území je v podstatě podmáčené. To byl možná i důvod, proč most spadl. Ceny z roku 2019 - jedna říká o rekonstrukci v hodnotě 3 až 4 miliony korun. Ta druhá byla dražší, a to 5 až 6 milionů. V současné době, kdy ceny staveb rapidně rostou, tak se dá předpokládat, že cena může dosahovat až 10 milionů korun. Je to i z toho důvodu, že se nejedná o most, který by měl unést jen chodce, ale rádi bychom, protože je i využívaná jak cyklisty, turisty a v zimě lyžaři, aby most unesl auto IZS a lyžařskou rolbu," dodal Čekan.
Dotaci na projektovou ještě musí schválit krajské Zastupitelstvo.