Za celý čtvrtek 1. června dorazilo na pracoviště registru vozidel napříč republikou dohromady zhruba 8.700 návštěvníků a z toho byly tři tisíce lidí, kteří provedli jednu ze změn na jiném úřadě, než by doposud museli navštívit. V přepočtu na procenta to znamená, že přibližně 34% procent návštěvníků využilo jednodušší způsob zapisování změn do registru.
„Podle prvních údajů je vidět, že zjednodušení kontaktu s úřadem lidé vítají a začali nové možnosti okamžitě využívat. Změna jim významným způsobem usnadní například vyřizování registrace nového vozidla nebo změnu vlastníka,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Na jakémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností je možné nově vyřídit nejen změnu vlastníka nebo provozovatele registrovaného vozidla, ale i registraci nového či dovezeného vozidla, vyřazení vozidla z provozu (tzv. depozit), nahlášení zániku vozidla, žádost o registrační značku na přání či na nosič kol nebo zápis tažného zařízení či přípojného vozidla.
Aby se lidé vyhnuli při návštěvě úřadu frontám, Ministerstvo dopravy doporučuje využívat všude, kde je to možné, online objednání na přesný čas. Mapu všech úřadů obcí s rozšířenou působností, na které lze vyhledat pro nejvhodnější místo k návštěvě, je k dispozici zde.
Možnost provádět úkony v registru vozidel na jakémkoliv úřadě ale není jedinou změnou, kterou novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích od 1. června přinesla, bližší informace o dalších změnách naleznete zde.
Zdroj: Ministerstvo dopravy