Summitu se účastnil ministr dopravy české vlády Dan Ťok, spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt, bavorský ministr dopravy Joachim Herrmann, zástupci Českých drah, Správy železniční dopravní cesty i dalších institucí. Za Karlovarský kraj byl přítomen náměstek hejtmanky pro oblast dopravy Martin Hurajčík.
„Vítám rozhodnutí a veřejné ujištění ministrů o podpoře rekonstrukce a dostavby obou železničních tras, tedy severní i jižní varianty. Pro Karlovarský kraj jako významný region nejen v oblasti cestovního ruchu je to velmi dobrá zpráva. Jsem rád, že železniční spojení z Německa přes náš kraj do České republiky bude moderní a poměr cena/výkon, v případě vlakového spojení i čas budou přijatelné a výhodné pro pohodlné cestování jak z Mnichova do Prahy přes Domažlice a Plzeň, tak i ve směru Norimberk - Praha přes Cheb. Znamená to pro nás jasný signál, že už nemusíme řešit, která stavba bude mít větší nebo menší podporu. Stejně tak podstatný je i pozitivní přístup všech stran k našemu záměru železničního překladiště pro nákladní dopravu v Chebu, což může mít velký význam pro investory, kteří podnikají nebo plánují uskutečnit svůj záměr na průmyslových zónách v kraji,“ uvedl Martin Hurajčík.
Vybudování nákladního terminálu by podstatně zjednodušilo přepravu z Chebu směrem do Bavorska a do přístavů na pobřeží Severního moře, výrazně by se snížila také zátěž celé oblasti kamionovou dopravou.
Český ministr dopravy a jeho bavorský protějšek podepsali v závěru konference společnou deklaraci o zlepšení přeshraniční železniční infrastruktury, která má za cíl zkrátit do roku 2030 cestu mezi Prahou a Mnichovem pod čtyři hodiny. Kromě rychlejší cesty z Mnichova se dohodli také na zkrácení doby jízdy z Norimberku do Prahy s přestupem v Chebu na asi čtyři hodiny.
Zdroj: Krajské listy Karlovarského kraje