Region: Jako dárek k 1. narozeninám si aplikace Záchranka nadělila několik novinek

Aplikace Záchranka slaví první rok od svého spuštění. Za 12 měsíců má za sebou 333 000 stažení…

dezinfekce



Aplikace Záchranka slaví první rok od svého spuštění. Za 12 měsíců má za sebou 333 000 stažení (256 000 Android, 69 000 iOs, 8 000 Windows Phone) a 7 000 nouzových volání, ze kterých byly v 750 případech vyslány zdravotnické záchranné služby na pomoc pacientovi. O úspěchu aplikace svědčí nejen několik prestižních ocenění, ale především reálné příběhy lidí, kterým aplikace pomohla zachránit život. Tým aplikace Záchranka si na duben tohoto roku připravil několik zásadních novinek: zdokonalené funkce pro neslyšící, webovou verzi aplikace, vylepšenou databázi veřejných defibrilátorů a mnoho dalšího.

„Když jsem před čtyřmi lety vytvářel v rámci bakalářské práce původní koncept této aplikace, nenapadlo mě, že se myšlenku podaří zrealizovat v takovém formátu, v jakém funguje dnes. Co mne těší především je, že aplikace reálně pomohla ve stovkách případů pacientům k rychlejšímu příjezdu záchranných složek. Je to hnací motor pro celý náš tým, který neustále pracuje a vylepšuje funkce aplikace tak, aby co nejvíce vyhovovala potřebám pacientů i záchranných služeb. To je možné mezi jinými i díky podpoře Záchranných služeb, Nadace Vodafone, České pojišťovně a iSetos,“ říká Filip Maleňák, zakladatel aplikace.

Dosavadní zkušenosti s aplikací Záchranka právě jasně ukazují, že se jedná o výborného pomocníka k rychlému přivolání záchranné služby. Díky přesné lokalizaci pacientů a dalším informacím, které aplikace zasílá, bylo možné výrazně zkrátit čas příjezdu ZZS. Tým aplikace Záchranka se stále snaží přicházet s inovacemi, proto je na duben letošního roku připraveno mnoho novinek.

Aplikace nabídne nové zdokonalené nastavení pro neslyšící. Neslyšící budou moci při volání na tísňovou linku v přehledné obrázkové tabulce zvolit, s jakým problémem záchrannou službu kontaktují. Pro krizové situace, kdy nemá volající staženou aplikaci a jejím stahováním by se zbytečně ztrácely cenné minuty, je tu další novinka: nouzové tlačítko jako webová verze aplikace, ke které stačí mít pouze internet v telefonu.

Veřejnosti bude pomáhat také webová verze databáze, kde najít nejbližší automatizovaný externí defibrilátor. Do ní může defibrilátor spolu s fotografií a umístěním zapsat úplně každý. Po jeho ověření se pak zobrazí mimo jiné také v aplikaci Záchranka.

O nových verzích aplikace budou uživatele informovat push notifikace, které se zobrazí na displeji chytrého telefonu, žádnému z uživatelů tak nic neunikne. Upozornění v podobě notifikace bude uživatele informovat také o nebezpečí nebo kritické situaci.

Aplikaci Záchranka čeká v období od dubna do června také nová informační kampaň, která se zaměří na veřejnost, jež nepatří mezi časté uživatele internetu, tedy zejména starší generaci. ZZS JmK ve spolupráci s Magistrátem města Brna a DPMB bude cílit na Brňany využívající prostředků městské hromadné dopravy. Počínaje 1. dubnem budou do vozů DPMB nainstalovány informační letáky a videospoty, které představí aplikaci Záchranka, její výhody a zároveň vybídnou k jejímu instalování do mobilního telefonu. Kampaň proběhne pod záštitou náměstka primátora města Brna Mgr. Petra Hladíka.

Myšlenka na aplikaci vznikla původně jako bakalářská práce nynějšího vývojáře Záchranky Filipa Maleňáka na VUT v Brně. Díky partnerům, kteří projekt financují, se z nápadu mohla stát aplikace, která pomáhá zachraňovat životy. Velké díky patří Nadaci Vodafone ČR, generálnímu partnerovi aplikace Záchranka, Alfa-Helicopter, České pojišťovně, iSetos a Jihomoravskému Kraji, ZZS JmK i dalším krajským záchranným službám.

Detailní představení novinek aplikace Záchranka Podpora pro neslyšící Nastavení pro neslyšící bylo v aplikaci již od jejího spuštění. To se osvědčilo například na konci minulého roku v Hradeckém kraji, kdy se díky aplikaci podařilo hluchoněmému mladíkovu přivolat okamžitou pomoc. Muž s poruchou řeči i sluchu, kterého zastihla náhlá silná bolest břicha, by si jinak přivolal pomoc jen stěží, ale díky lokalizaci a osobním údajům získaným z aplikace mohla operátorka tísňové linky ihned vyslat rychlou pomoc. V nové verzi aplikace bude však nastavení pro neslyšící zdokonalené. Neslyšící budou moci při volání na tísňovou linku v přehledné obrázkové tabulce zvolit, s jakým problémem záchrannou službu kontaktují.

Webová verze aplikace  Případy z praxe ukazují, že volající na tísňovou linku není mnohdy schopný určit svou přesnou polohu, například když se pohybuje v neznámém terénu nebo je důsledkem zranění v šoku. Operátorky zdravotnických záchranných služeb v takových případech navrhovaly stažení aplikace Záchranka, s jejíž pomocí došlo k rychlé lokalizaci. Pro krizové situace, kdy nemá volající staženou aplikaci a jejím stahováním by se zbytečně ztrácely cenné minuty, je tu novinka: nouzové tlačítko jako webová verze aplikace, ke které stačí mít pouze internet v telefonu. Webová verze aplikace nenahrazuje aplikaci Záchranka, slouží výhradně k nouzovému, jednorázovému přivolání pomoci a odeslání polohy.

Push notifikace Nová verze aplikace? Potřeba aktualizace? Díky push notifikacím, které se zobrazí na displeji chytrého telefonu, žádnému z uživatelů nic neunikne. Informování o novinkách v aplikaci však není jediná funkce push notifikací. Upozornění v podobě notifikace informuje uživatele také na nebezpečí nebo kritickou situaci.

Databáze veřejných defibrilátorů Funkce Lokátor radí, kde najít nejbližší automatizovaný externí defibrilátor (AED) již několik měsíců, ale nyní byla vyvinuta i webová verze databáze, do které může defibrilátor spolu s fotografií a umístěním zapsat každý. Na webuwww.zachrankaapp.cz/AED je zveřejněno mimo jiné i video s jednoduchým návodem, jak v případě nouze defibrilátor použít.

O mobilní aplikaci Záchranka Mobilní aplikace Záchranka slouží primárně k “chytrému volání”. Vytáčení linky 155 a odeslání polohy je provedeno stisknutím jediného tlačítka. Volající je tak následně jednoduchým stisknutím tlačítka přepojen na záchrannou službu příslušného kraje.

Kromě vytočení tísňové linky zašle aplikace datovou zprávu, nebo v případě, že nemá volající datové připojení, SMS zprávu s přesnou polohou a v aplikaci přednastavenými údaji o zdravotním stavu. Aplikace však nabízí mnoho dalších užitečných funkcí.

Lokátor s novým a lepším filtrováním pořadí, kde najdete nejbližší pohotovost, lékárnu či automatizovaný externí defibrilátor (AED). Funkce První pomoc v interaktivním návodu pomůže s tím, co dělat, než přijede sanitka. V nedávné aktualizaci byl také vylepšen Můj profil (dříve Nastavení), kde lze nyní telefonní číslo na osobu blízkou zadat i manuálně. Zadávání informací je tak přehlednější. A každý, kdo vyráží na horskou túru nebo kamkoliv, kde hrozí nebezpečí, jistě ocení možnost zapsat dočasnou informaci, která může pomoci k případné záchraně (například: „V 9 ráno vyrážíme červenou stezkou na Sněžku, jsme 4, máme červené bundy. ”).

Získaná ocenění aplikace: 1. místo – Aplikace Roku (aplikace pro lepší svět), 2. místo – Křišťálová lupa, cena českého internetu (veřejně prospěšná služba), Ocenění “Projekt vizionář roku“, 4. místo – Vodafone nápad roku.

Zdroj: Zdravotnická záchranná služba Karlovarského kraje #Region #aplikace #Záchranka #novinky #neslyšící #verze #záchrana #život #vylepšení #databáze #defibrilátor #projekt #Maleňák



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
31.03.2017 06:05



0 +
 

Hlavní zprávy