„Chceme v každém případě zabezpečit autobusovou dopravu v regionu, protože, jak jistě víte, děláme velké výběrové řízení na základě Rozhodnutí evropské komise o dopravě. Chceme, aby se naši obyvatelé dostali k doktorům, na nákup, kam budou potřebovat. Nemůžeme si dovolit, aby nejezdili autobusy. Takže paralelně touto zakázkou připravujeme náhradní smlouvy v případě, že by se něco stalo. Např., že by to šlo k úřadu na ochranu hospodářské soutěže nebo by někdo podal námitku a nám se výběrové řízení prodloužilo, tak, aby měli zajištěnu obslužnost kraje,“ vysvětlil náměstek hejtmanky Karlovarského kraje Martin Hurajčík.
Na veřejnou autobusovou dopravu v kraji jsou navázány městské hromadné dopravy. Pro vedení jednotlivých měst je tak důležité, aby znaly podmínky a případné změny ve spojích.
„V podstatě se nezmění nic, protože máme nějakou koncepci, se kterou se mohou seznámit nebo vznést nějaké dotazy. Samozřejmě budou změny v dopravní obslužnosti. Osobně si ale myslím, že navázanost MHD a poté regionální doprava krajská budou v koordinaci, budou spolupracovat a mohou se tam poté dělat dílčí změny,“ dodal Hurajčík.
Ročně kraj vynakládá okolo 180 milionů korun na veřejnou dopravu.