„Stav spodní části mostu i jeho nosné konstrukce byl označen jako špatný a jeho životnost odhadnuta na přibližně pět let. Neměli jsme proto na co čekat. Ačkoliv bude zcela uzavřena silnice z Nového Sedla do Lokte právě kvůli modernizaci mostu, provoz na D6 bude omezen jen částečně. Podle potřeb stavby je plánováno svedení provozu do jednoho jízdního pruhu. Chápu, že to nebude pro motoristy příjemné, ale oprava mostu je nezbytně nutná z hlediska bezpečnosti, což je pro nás priorita číslo jedna,“ uvedl neuvolněný zastupitel s gesci v oblasti dopravy Jan Bureš.
V rámci modernizace mostu ev. č. 209-011a je pro přemostění silnice II/209 navržena trámová předpjatá konstrukce, která se skládá z opěr, jednoho středového pilíře a spřažené mostovky. Stavba zahrnuje celkem šest samostatných stavebních objektů. Životnost nového mostu je projektována na sto let.
Termín uzavírky silnice II/209 v místě mostu je stanoven od 2. 4. - 2. 10. 2024 a následně bude spuštěn dvouměsíční zkušební provoz. Objízdné trasy povedou po okolních silnicích II. a III. třídy. Demolice mostu je pak naplánována na sobotu 6. 4. 2024 od 19 hodin do nedělní 9. hodiny ranní, a to za úplné uzavírky silnice D6. Objízdná trasa bude v tomto časovém úseku vedena po sjízdné rampě přes okružní křižovatku se silnicí II/209 a po nájezdní rampě zpět na D6.
Z celkových nákladů zaplatí Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje za modernizaci mostu 8,25 milionu korun, zbylých téměř 47 milionů korun představuje předpokládaný příspěvek ze strany Evropské unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu.
Zdroj: Krajské listy