"Byli jsme informováni, že ten, kdo podal podání na Úřad na ochranu hospodářské soutěže, ve vztahu k soutěži autobusů, své podněty stáhl, tzn. Úřad nyní zruší veškerá řízení, která v této věci vede a my budeme moci v následujících dnech vyhodnotit a vyhlásit vítěze toho výběrového řízení a předpokládám, že uzavřít smlouvu. Takže bychom se měli i časově dostat do toho harmonogramu, kdy budeme moci využít tu dotaci na nákup autobusů CNG do konce příštího roku. A ten nákup proběhne standardně," přiblížil situaci hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.
Nové autobusy budou potřebovat i místa pro plnění média tzv. plničky. Ty budou provozovat soukromé firmy, ale Kraj chce mít hotové projekty na tyto stanice.
"Musíme mít připraveny v regionu i plničky CNG, proto jsme v rámci našich areálů Údržby silnic zadali vyhledávací studii, kde by tyto plničky mohly být. Ta už je hotová. A na základě toho jsme teď vydali manažerský pokyn Krajské správě a údržbě silnic, aby zpracovala projektovou dokumentaci na tyto plničky, abychom ji měli připravenou pro budoucího provozovatele a vlastně investora těch plniček," vysvětlil hejtman.
Kraj zároveň podle vlastních slov velmi důkladně zvažoval přínosy i rizika pohonu plynem CNG v době, kdy mezinárodní situace s dodávkami plynu prožívá velmi nejisté období.
"My jsme velmi pečlivě získávali informace a nechali si zpracovat i od poskytovatele zemního plynu jejich výhled, projekci do budoucna, na následující dva roky. Byli jsme ujištěni, že jsou schopni garantovat cenu, která pořád ekonomiku CNG busů výrazně upřednostňuje před naftou. V tom jejich předběžném avízu je garance dodávek za určenou cenu," dodal Kulhánek.
Karlovarský kraj získal příslib 600milionové dotace na nákup nízkopodlažních autobusů na CNG pohon z Integrovaného regionálního operačního programu.