„Antonínské mosty jsou totiž dva. Ten první je přes řeku Ohři, a byť také vizuálně není úplně komfortní, tak není v takovém havarijním stavu jako most druhý. Most druhý vede přes silnici, která spojuje Sokolov a obec Citice. A co je nejdůležitější, vede přes železniční trať. K té opravě jsme byli víceméně donuceni i tím, že jsme museli zareagovat na výzvy SŽDC - správy železničních dopravních cest. Ta už několikrát město Sokolov upozorňovala na to, že most je v natolik špatném stavu, že hrozí i nějaké nebezpečí, jak projíždějících vlakových souprav, tak i chodců, kteří přes tento most chodili právě do oblasti jezera Medard,“ popsal starosta Sokolova Jan Picka.
V současné době si místo přebírá stavební firma, která most pro veřejnost uzavře. Těm, kteří chtějí navštívit Medard, tak nezbude než využít jinou přístupovou cestu.
„Já bych požádal všechny, kteří byli zvyklí chodit touto cestou právě do oblasti jezera Medard, aby dodržovali všechny pokyny. Staveniště bude samozřejmě ohraničeno. Přesto tam hrozí velké nebezpečí pádu nebo toho, že by kolemjdoucí nebo ten, kdo chce projít, mohl přijít k úrazu. Takže tady bych opravdu moc a moc apeloval na zodpovědnost všech, kteří tam půjdou. Oblast uzavřena samozřejmě není, protože přístupové cesty do této oblasti jsou i z jiných stran. Ale tato cesta bude jednoznačně do konce července uzavřena,“ požádal o trpělivost občany starosta.
Most bude potřeba opravit i v místech, kde vede trakce pro mezinárodní železniční dopravu a vyžádá si i její snížení. Na mostě je v plánu vytvořit chodníky i asfaltový povrch v místě současné zpevněné vozovky.
„Původní cenu, která byla 17 miliónů korun, soutěží dostali v uvozovkách na přijatelných 11 miliónů korun. Takže to byl hlavní parametr. Dalším parametrem bylo také časové hledisko. Protože tam musíme domluvit s provozovatelem drah i velice nákladné výluky. Ty musí reagovat samozřejmě i na situaci nejenom v Sokolově, ale například i v Chebu a v Karlových Varech. Takže to byl další z parametrů. Já jsem velice rád, že k té shodě nakonec došlo, a že ten most bude opraven nejpozději do konce měsíce července,“ dodal Picka.
Druhý Antonínský most, který je o něco delší, bude opraven v následujících letech. Město by rádo vyčlenilo finance už na příští rok. Obě akce se totiž financují bez dotace a ukousnou si velkou část prostředků na investice. Mosty sloužily dříve jako železniční vlečka a jejich nosnost je mnohem vyšší, než je potřeba. Město kdysi oba mosty odkoupilo od těžařů, kteří je chtěli nechat zbourat.