"Oba mosty propojují jezero Medard s cyklostezkou Sokolov – Cheb, tzn. s páteřní cyklostezkou, která je opravdu hojně využívána. My jsme ten první most, který vede přes železniční trať, opravili v roce 2017. Musíme podotknout, že to bylo i poté, co nás železnice vyzývala k tomu, že v zimním období tam dochází k havarijním situacím s ohledem na to, že most je ve špatném technickém stavu. Tzn., že by opravdu nějaká menší část mostu či nějaký uvolněný kámen, uvolněný objekt mohl spadnout na železniční trať. Co byl také problém, bylo to, že se tam tvořily rampouchy, které mohly padat na trolejové vedení. Takže v roce 2017 město přistoupilo k tomu, že jsme si nechali zpracovat projektovou dokumentaci. Tu jsme rozdělili na jednotlivé mosty. Jak jsem již říkal, první most jsme opravili v roce 2017. A nyní dobrá zpráva pro nás je, že se chystá oprava a bude se realizovat oprava druhého mostu, který je neopravený a je také ve špatném technickém stavu. Příznivou zprávou je, že částku 25 milionů korun bude investovat Ministerstvo financí. Jde o tzv. ekomiliardy – finance ze zahlazování důlní těžby. Je to 100% hrazeno Ministerstvem financí, takže opravdu nic nebrání tomu, abychom to mohli realizovat. Smlouva byla podepsána 11. listopadu s realizátorem této zakázky. Začít bychom chtěli naostro v březnu 2022 s tím, že oprava by měla trvat půl roku," uvedl místostarosta Sokolova Jan Picka.
Most v délce 105 metrů se šířkou téměř devět metrů patří k důležitým komunikacím především pro cyklisty a pěší turisty.
"Je pravděpodobné, že zatímco cyklistů se tato oprava nedotkne, vyjma toho, že se ten půlrok nedostanou z cyklostezky na jezero Medard a budou muset najít jinou příjezdovou cestu, tak, kde se to ale dotkne toho letního života, to je ta vodní tepna, která vede Sokolovem. Je to řeka Ohře, kterou v sezoně sjíždějí desetitisíce vodáků. Tam je velmi pravděpodobné, že nějaká omezení budou. Jaká konkrétně, tak to jsme ještě s realizátorem stavby nediskutovali," dodal místostarosta.
Mostní konstrukce přes řeku Ohři byla určena pro převedení důlní dráhy. Konstrukce je ve špatném technickém stavu, který se především kvůli zatékání do nosné konstrukce průběžně zhoršuje. Opravený most bude mít asfaltový povrch.