Sokolov: Krejcarová lávka byla dokončena, chystají se i úpravy okolí (TV Západ)

Dlouhý příběh sokolovské Krejcarové lávky, projektu Ministerstva financí, dospěl do svého cíle. Na stavbu za 70 milionů korun, jež byla hrazená z tzv. 15 ekomiliard, Sokolov přispěl 10 miliony.

dezinfekce

Sto dvacet metrů dlouhá kovová konstrukce, vážící 200 tun, nahradila původní dožilou úzkou lávku. Do provozu byla uvedena koncem května po 14 letech od prvotního záměru. Samotná stavba přitom probíhala od poloviny roku 2019. Město chystá navazující projekty v okolí lávky. 

„My souběžně s tím připravujeme úpravu břehů. Což se snažíme do budoucna, de facto to území chceme vrátit do té historické doby, kdy to byla hlavní promenáda. Jsem rád, že se nám podařilo tyto záležitosti vyjednat s Generálním ředitelstvím Povodí Ohře. Ta priorita pro nás je samozřejmě zakrýt parovod, takže uvidíme, jak to dopadne. Budeme vyhlašovat veřejnou zakázku, kdy by nám vlastně řešení měli navrhnout projektanti. Je potřeba zmínit, že 90 procent nákladů na Krejcarovou lávku nám zaplatil stát a i to je důvod té velké prodlevy, protože samozřejmě ty schvalovací procesy musely projít přes asi tři ministerstva. Ale říkám, jsme ve finále a teď už si snad tu lávku můžeme v klidu užívat,“ vysvětlil postoj města jeho starosta Petr Kubis. 

Že je stavba hotová si oddechli nejen na městě, ale také ve firmě Lemonta, která stavbu spolu se společností SMP CZ, a.s, realizovala.

„Tak jsem Sokolovák. Vlastně začalo se to před čtyřmi roky. Byly covidy, bylo zdražení materiálů - strašně moc věcí - chyby v projektu, takže skutečně jsme si s tou lávkou užili své. Tak ve skutečnosti tady to je třetí lávka, která tady byla. Byla tady kdysi jedna takzvaná Krejcarová lávka. Ta se pak zbořila, byla nahrazena nějakou železobetonovou konstrukcí. Tu jsme odstraňovali vlastně před těmi čtyřmi roky a teď je postavena tato lávka, doufám, že už poslední. A lávka samozřejmě slouží k dalšímu i rozvoji lokality Jižní lom,“ doplnil informace jednatel dodavatelské firmy Lemonta s.r.o. Milan Kriško. 

Podle dodavatelské firmy má lávka minimální životnost 100 let. Některé komponenty, jako jsou dřevěné dubové pochozí dílce, se dají jednoduše vyměnit i dříve, ale na první pohled působí lávka mohutně a bytelně. Její šířka je v rozmezí 2,5 až 7 metrů. Osvětlení mostu je zapuštěné do zábradlí. Moderní stavba by měla být jedním z prvním momentů, které budou mít vliv na budoucí podobu celého okolí s přístupem k řece.

„Klidová zóna tady historicky byla v této části, byla to hlavní promenáda kde byl mlýn. Nebyl tam ten parovod, který tam samozřejmě v současné době je. My hledáme různá řešení, jak ten parovod alespoň zakrýt. Takže očekáváme samozřejmě řešení od těch projektantů, kteří nám budou připravovat návrhy. A chtěli bychom tady vytvořit klidovou zónu s tím, že bychom se dohodli s Povodím Ohře, že bychom si převzali i ten ostrůvek, který je vlastně pod Krejcarovou lávkou a i ten bychom upravili, zvelebili, vysázeli tam nějaké pěkné květiny. Povodí Ohře upravuje i druhý břeh, to znamená na Jižním lomu, že v současné době tam provádí výsek nějakých náletových dřevin. Opravdu z toho chceme z toho udělat takovou tu část, kde se lidé budou cítit dobře, kde si budou moct sednout na nějakou lavičku a kde si budou moci třeba hrát i děti. Takže to je náš záměr do budoucna,“ potvrdil Kubis. 

Krejcarová lávka podle záměru projektu vytváří nezbytnou spojnici města Sokolov s lokalitou Jižní lom určenou pro příměstskou rekreaci a zároveň je velmi významnou propojkou v celé síti cyklostezek. 

Odkaz ekomiliardy


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy