„Z těch můstku a mostů, které v Sokolově máme, je Krejcarová lávka v tom nejhorším technickém stavu. Už dlouhodobě máme v úmyslu a je v záměrech města generálně opravit tuto lávku. Chtěli jsme se vydat vlastní cestou, nicméně jsme zjistili, že původně vypracovaný projekt se vyšplhal až na částku, pro nás nesmyslných, 70 milionů korun. Tzn., že došlo k přepracování projektu. Nyní se pohybujeme v řádech 40 až 50 milionů korun. Dostali jsme teď i příznivou zprávu, že vláda opět uvolnila nějaké prostředky pro zahlazování následků důlní těžby. Přičemž jedna miliarda korun by právě měla doputovat sem do Karlovarského kraje. Zde existuje již dlouhodobě nějaký zásobník akcií. Tzn., že všichni, kteří právě z tohoto chtějí čerpat, tak tam své projekty přihlásili. Město Sokolov má v tomto zásobníku několik akcií. Nejvýše postavená je právě generální oprava nebo abych byl úplně přesný, spíše shození této staré Krejcarové lávky a vybudování úplně nové,“ vysvětlil starosta Sokolova Jan Picka.
Město má připravený projekt. Po nedávné návštěvě meziresortní komise se zdá, že akce dostane zelenou.
„S tím územím jižního lomu má město Sokolov samozřejmě své záměry. A to už nemluvím o tom, že jde o jednu z velkých rekreačních oblastí, která nám propojuje třeba vodácké tábořiště, která propojuje místo, kde se pořádá úspěšný závod Bahňák, či umožňuje nějaké procházky v jádru řeky Ohře. Takže my ji považujeme za velmi důležitou,“ přiblížil Picka.
Konstrukce nové lávky bude zcela odlišná od té současné.
„Budeme to řešit jako lanovou lávku, která bude zavěšena na ocelových lanech. Podobné stavby vídáme v rámci České republiky. Je úplně diametrálně odlišná od té, která tam stojí nyní, a to komfortností a vzhledem. Protože pokud teď mluvíme o tom, že ta současná, stávající Krejcarová lávka je široká někde dva, někde malinko pod tři metry, tak tato naopak bude dělána tak, aby se na ni pohodlně vešla maminka s kočárkem a samozřejmě také někdo, kdo pojede na kole. Tuto lávku chceme udělat jako součást cyklostezky. Tzn., že tam budou místa, kde bude třeba široká i šest metrů,“ dodal Picka.
Celkem by lávka měla měřit více než 100 metrů. Náročný projekt si vyžádá důkladnou přípravu, takže pokud vše půjde podle předpokladů, stavba by se mohla zahájit do dvou let.