Kanadský experiment prokázal, že přítomnost miminka při vyučování rozvíjí sociální cítění dětí a snižuje jejich agresivitu.
Maminkou Agátky je učitelka Základní školy Rokycanova, která je v současné době na mateřské dovolené. S Agátkou navštěvuje jednotlivé třídy a děti seznamuje s informacemi o vývoji kojence. Děti mají při návštěvě možnost zeptat se na různé otázky. Mezi sebou si pak školáci předávají jednotlivé informace, které s učitelkou vyhodnotí na konci školního roku. S projektem přišla ředitelka školy Petra Šišková.
Školní psycholožka Alicia Hukelová uvedla, že projekt je nesporně pro žáky přínosem.
„Zvýšení empatie je snížení agresivity. Děti jsou více v kontaktu s miminkem a rozvíjí tím kromě jiného také neverbální komunikaci. Snaží se číst z jeho pohybů, díky tomu budou citlivější na neverbální signály od svých spolužáků, rodičů a svého sociálního okolí,“ poznamenala psycholožka.
V tomto školním roce je projekt ve zkušební fázi. Pro příští rok chystá školní psycholožka výzkum, který se zaměří na testování žáků na začátku projektu a po jeho skončení, aby byly výsledky prokazatelné.
Zdroj: město Sokolov