Akci předcházela složitá jednání.
„Karlovarský kraj nás oslovil s tím, abychom si převzali komunikaci Karla Havlíčka Borovského, což pro nás samozřejmě není určitě lukrativní, protože je to nejvytíženější komunikace v rámci ORP. Je to vlastně přivaděč na dálnici, projede tady denně kolem třinácti tisíc vozidel. Tudíž jsme se dohodli, že bychom potřebovali udělat alespoň nějakou výspravu. A nakonec tedy k dohodě došlo, za což jsem určitě rád, s panem ředitelem Krajské správy údržby a silnic, že v letošním roce se udělají nové povrchy od Městského úřadu směrem ke křižovatce u sokolovského soudu. Tomu ale musí předcházet úprava přechodů, k čemuž jsme se zavázali, protože přechody jsou nebezpečné. Nebo je nebezpečný ten u Městského úřadu a jeden přechod vůbec není. To je u bývalé vojenské správy. To znamená, v současné době město pracuje na tom, aby se upravil přechod a přesunul se na jiné místo, tzn. kde bude bezpečnější a u školky, která je u bývalé vojenské správy, takže tam se buduje nový přechod. A jak jsem řekl, je to záměrně. Je to hlavně kvůli dětem, které zde chodí,“ uvedl starosta Sokolova Petr Kubis.
V rámci úprav přechodů pro chodce dojde i vybudování bezpečnostních zálivů. Oba přechody vyjdou město na zhruba 3,2 milionu korun. Přechod u náměstí Budovatelů má být hotový do půlky září, u školky do konce října. Tím by skončila i dopravní omezení.
„Následně na to by Krajská správa údržba silnic měla provést tak, jak již jsem uvedl, výměnu povrchu v této části s tím, že jsme se dohodli, že to budeme dělat v rámci etap. To znamená, další etapa by měla být výměna povrchu asfaltového od křižovatky u soudu směrem k směrem k vojenské správě kolem pošty č. 1. Třetí etapa je oprava samotné křižovatky u soudu, která je ve špatném stavu, což je vidět samozřejmě zejména když prší. A poslední etapa je úprava a výměna asfaltového povrchu směrem od vojenské správy k odbočce do ulice Tovární. Tam bychom chtěli udělat i odbočovací pruh, protože ta situace dopravní tam není úplně bezpečná,“ přiblížil starosta.
Opravy povrchů realizované v rámci akce Krajské správy a údržby silnic by na podzim měly trvat v řádu týdnů. Další tři zmíněné etapy by pak byly realizovány v následujících třech letech postupně.