Jeho variantními studiemi se v současné době zabývá město, přičemž je jasné, že bude potřebovat další pozemky a zapracovat změnu v Územním plánu.
„Mělo by to být vlastně jedno z těch největších parkovišť, kde my očekáváme, že tam budou přijíždět návštěvníci Sokolova a Sokolovska, protože bude to nějaký výchozí bod od kláštera třeba na Medard. My počítáme do budoucna i s tím, že by právě z kláštera mohl vyjíždět výletní vláček, což si myslím, že by mohly být určitě zajímavá atrakce a zároveň bychom chtěli tímto pokrýt potřeby parkování v té spodní části města, protože si opravdu myslím, že skončila doba, kdy by se v Sokolově mělo parkovat za pět korun na hodinu. Jsme asi jediní v celém kraji. Takže to je ta filozofie o tom - vybudujme záchytná parkoviště. Už jsme jich X udělali. A tohle je jedno z těch klíčových parkovišť, kam by mohli přijíždět návštěvníci. Ale myslím si, že i občané, kteří třeba budou potřebovat si něco vyřídit ve staré části města,“ popsal ideu pro nové parkovací plochy starosta Sokolova Petr Kubis.
Město v minulosti již směnilo hlavní část pozemků pro zvažované parkoviště s Lesy České republiky.
„Nicméně se nabízí možnost, protože část z té plochy by mohla být k dispozici právě na rozšíření kapacity parkoviště. Takže my jsme jednali s vedením Lesů České republiky. Oni se úplně nebrání směně či prodeji, takže odešla již žádost. A další věc - je potřeba změnit Územní plán. S tím, co se týče sjezdu a podobně, to máme již vykomunikované i s dopravní policií. A samozřejmě to zásadní je financování. Tím, že Sokolov má možnost čerpat tzv. eko miliard, to jsou finanční prostředky, které slouží na zahlazení následků těžby. Takže ano, tohle je jedna z priorit. Máme v uvozovkách zavázané peníze právě i na tuto část, že bychom ji použili na výstavbu toho parkoviště. Jsou to vlastně stejné peníze, ze kterých se stavěla Krejcarová lávka anebo ze kterých se v současné době realizuje Jižní lom, kde má vzniknout 36 parcel,“ dodal Kubis.
Zpracovaná studie má tři variantní řešení v rozmezí 409 až 544 parkovacích míst. Každý návrh je rozdělen do dvou etap.