„Já musím říct, že když jsme vybírali, kterým mostem začneme, tak pro nás pádným argumentem byl právě tlak provozovatele železnic, tzn. České dráhy. Správa SŽDC na nás hodně tlačila, abychom tento havarijní most opravili. Stalo se a já tak mohu jenom být rád za všechny, kteří využívají cyklostezku a chtějí se na kole bezpečně dostat do oblasti jezera Medard. Úmyslně neříkám na jezero Medard, protože jezero Medard je v majetku soukromé společnosti a je pouze na ní, kdy zpřístupní toto jezero. Takže nyní se už opět dá tento most, který je opravdu krásný, pohodlný a teď i bezpečný, využívat,“ popsal starosta Sokolova Jan Picka.
Opravy vyšly město na 11,7 mil včetně DPH a komplikace způsobilo sladění s výlukami na dráze. Některé opravy se musely provádět pouze za přerušeného provozu trakčního vedení. Most vede nad frekventovanou železniční trasou a silnicí.
„Město Sokolov samozřejmě počítá s tím, že v nejbližších letech přistoupí i k opravě tohoto mostu. My jsme se v Radě města shodli na tom, že v roce 2018 ten druhý most opravovat nebudeme. Jak jsem již říkal, není v tak nebezpečném stavu jako ten první. Hlavně ale ještě pořád přemýšlíme nad variantou, že v případě, že bychom tento most opravovali a zavřeli, tak bychom nějakým způsobem přes řeku Ohři cyklistům ten přejezd zabezpečili. Ve hře je třeba i nějaké zapůjčení provizorního mostu,“ dodal Picka.
Druhá etapa si podle předběžných propočtů vyžádá náklady okolo 20 milionů korun.