Jedná se o obchvat Řevničova, silniční úsek Nové Strašecí - Řevničov a první etapu obchvatu Lubence. Hejtmanku Karlovarského kraje Janu Vildumetzovou o tom informovali zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR. Stavět se začne ještě letos.
„Mám z toho velkou radost, vyvíjeli jsme velký tlak na Ředitelství silnic a dálnic, aby příprava těchto tří prioritních úseků probíhala sice pečlivě, ale bez zbytečných průtahů, aby se se stavbou začalo co nejdříve. Opakovaně jsme o tom jednali i s ministrem dopravy Danem Ťokem, který přislíbil, že ministerstvo udělá všechno pro to, abychom se v dokončení D6 posunuli dál. Nedostavěná D6 stále trápí nejen naše občany, ale stěžují si i návštěvníci, kteří k nám přijíždějí ve směru od Prahy. Věřím, že se zdárně podaří dokončit výběrová řízení na zhotovitele staveb a nic nebude stát v cestě tomu, aby práce mohly začít. Velký dík patří starostům po trase „déšestky“, i díky jejich úsilí se uleví lidem v obcích, kde se vybudují obchvaty,“ uvedla hejtmanka Jana Vildumetzová.
Obchvat Řevničova by měl měřit asi 4,2 km a na jeho stavbu se počítá s náklady ve výši okolo 1 miliardy 630 milionů korun. Úsek Nové Strašecí – Řevničov v délce 5, 5 km přijde podle předpokladů asi na 1 miliardu 395 milionů korun. První etapa obchvatu Lubence je dlouhá přes 4,8 km a náklady dosáhnou asi 1 miliardu 899 milionů korun. K úsporám částek ale může dojít během výběrových řízení.
„Celkem se musí po trase D6 vybudovat 11 úseků v délce 70 kilometrů. I když je to pro nás stále hrozivé číslo a dostavba celé dálnice v nedohlednu, je dobře, že silnice konečně zase ožije stavebním ruchem. V průběhu roku 2020 by měly být tři zmiňované úseky hotové a mezitím budeme velmi bedlivě dohlížet na to, aby rychle pokračovala příprava i dalších částí D6,“ doplnila hejtmanka.
Kraj také v uplynulých dnech zaslal zásadní připomínku k novele vyhlášky, jejíž součástí je seznam komunikací s dálničním poplatkem.
„Žádáme o vyjmutí celého úseku D6 od Karlových Varů do Chebu, protože v kraji jednak nemáme paralelní silnici I. třídy, po které by se D6 dala objet, je tak horší i dostupnost zdravotní péče a jde o úsek, který není napojený na českou dálniční síť, vede „odnikud nikam,“ vysvětlila Jana Vildumetzová.
Vyhláška by měla vstoupit v platnost od ledna 2018, už v příštích týdnech by se mělo rozhodnout, zda ministerstvo dopravy připomínkám vyhoví.