CrashFake! je název hry, která je zaměřená na informační a mediální gramotnost. Cílem účastníků je najít v prostorách knihovny QR kód s informacemi, jejichž pravdivost musí ověřit. „Samotné hře předchází zhruba hodinové školení o tom jak a kde hledat informace, co jsou to fake news, hoaxy, jak se správně cituje použitá literatura i jak se hledá v našem knihovním katalogu,“ vysvětluje autorka projektu Eva Vodičková.
Studenti jsou po vstupním proškolení rozděleni do dvojic. Každá z nich dostane zadání, podle kterého hledá dvě různé informace, jež ověří ze tří citovaných zdrojů. K vyhledání odpovědí mají studenti k dispozici tablet, využít mohou také mobilní telefon. Hra je koncipována pro školní kolektivy do 30 studentů a trvá tři hodiny.
O ojedinělý projekt, který podpořila společnost T-Mobile, projevila zájem řada knihoven z celé republiky.
Zdroj: Krajské listy