Intenzivně se zabývá například plány na výstavbu třetího mostu přes Ohři.
„Myšlenka výstavby mostů u Ottova jezu je zde už dlouho let. My už jsme to teď posunuli o kousek dál. Nechali jsme si zpracovat průzkum, která varianta umístění mostu by byla výhodnější. První varianta proti Wolkerově ulici se nám jeví jako rovnocenná z hlediska dopravního s variantou druhou s vyústěním v Truhlářské ulici, nicméně cenový dopad je výrazný, kdy ta první varianta je za dvě stě devadesát dva a půl milionů odhadem. A ta pro nás výhodnější varianta i logičtější umístěním právě u toho Ottova jezu přímo na Slavici za dvě stě třináct milionů odhadem,“ uvedl místostarosta Chebu Pavel Pagáč.
Řidiči, jedoucí na Zlatý vrch by nemuseli vůbec zajíždět do přetíženého uzlu v centru. Podle studie by to za 24 hodin dělalo celkem 3000 aut.
„Tohle je přesně ten důvod, proč se o tomto mostu dlouhodobě mluví. Odlehčení dopravy právě od okružní křižovatky Ašská, Pražská, Evropská. Odhadujeme úbytek cca 10 % automobilů právě z této křižovatky, což by výrazně odlehčilo dopravě v centru města,“ přiblížil místostarosta.
Projektová dokumentace by podle plánů měla vzniknout do poloviny roku 2026. Dalším impulsem pro zlepšení by mohlo být řešení stávajícího způsobu parkování na náměstí Krále Jiřího.
„Zaznamenali jsme velký počet dodávkových aut, respektive rozměrnější aut, která zabírají místa jako běžná osobní auta. Uvažujeme po vzoru jiných měst, že bychom se pokusili vymístit tato nadrozměrné auta na nějaká záchytná parkoviště v rámci jednotlivých sídlišť. Vytipovány máme možné lokality, kde by tak šlo udělat. Například na Skalce by mohly tato dodávková, velká auta stát u kotelny TEREA na tom záchytném parkovišti, na Zlatém vrchu by mohly stát podél řeky v ulici Boženy Němcové,“ popsal způsob řešení Pagáč.
Na Hradčanech bych podobnou funkci mohlo plnit velké parkoviště u areálu Lokomotivy. O možnostech město vede komunikaci s Dopravním inspektorátem.
Rovněž se chebští zabývají situací s parkováním u nádraží.
„Je tam v podstatě permanentně obsazeno, což není účelem parkování u takových dopravních uzlů. Očekáváme zde spíš obrátkovost, takže půjdeme pravděpodobně cestou osazení závory, kde bude umožněno krátkodobé parkování. Asi ještě budeme zvažovat, možná půjdeme cestou té hodiny a půl, která funguje po celém městě, ale další čekání a stání na těchto parkovištích by už bylo zpoplatněno,“ dodal místostarosta Pavel Pagáč.