Svůj podpis připojil později také předseda téhož dopravce Jiří Vaněček.
"Pro nás je to velký krok a vyjádření velké podpory jak od města Karlovy Vary, tak od Karlovarského kraje v tom, že můžeme legitimně pokračovat v krocích vedoucích k tomu, abychom to memorandum naplnili," uvedl místopředseda představenstva Dopravního podniku Karlovy Vary Lukáš Siřínek.
Kraj čeká uzavírání dlouhodobých smluv na zajištění dopravní obslužnosti autobusy v regionu a Dopravní podnik by rád tento závazek naplňoval jako hlavní garant ve spolupráci s dalšími dopravci. Ve hře jsou tři varianty. Zachování rozsahu služeb poskytovaných ze strany DPKV ve stávajícím režimu nebo vznik společného krajského a městského dopravního podniku či třetí, dopravcem preferovaná, zajištění kompletní dopravní obslužnost na celém území Karlovarského kraje.
"Na dopravním podniku by bylo zajištění kompletní, veškerého personálního zajištění, samozřejmě zajištění veškerého technického vybavení, příprav telematických systémů, odbavovacího zařízení v neposlední řadě i zajištění kvalitních jízdních řádů. Klientům a cestujícím to přinese zvýšený komfort. Tak jak zaznělo, máme velmi mladý vozový park. A máme ho vybavený velice dobře, co se týká telematických a dalších doplňkových služeb, které poskytujeme., tzn. přinese jim to komfort, přinese jim to mladé autobusy, přinese jim to kvalitní spoje a přinese jim to pohodlí v rámci cestování hromadnou dopravou," dodal Siřínek.
Dopravní podnik by musel zdvojnásobit počet zaměstnanců ze současných 240 o dalších zhruba 230. Aktuální vozový park dopravce by podle předpokladů doplnily autobusy na stlačený plyn. Krajem zajišťovaný výběr dodavatele 170 autobusů s pohonem CNG formou zadávacího řízení by měl skončit do měsíce. Dalších 15 měsíců pak bude trvat jejich výroba.