Železná Ruda je uzavřená, objížďka pro nákladní vozy může být až desítky kilometrů dlouhá

0

uzavření železné rudy, objížďka pro nákladní vozy


Železná Ruda na Šumavě. Silnice I/27 z České republiky do Německa. Tento hlavní tah městem pro osobní, ale i nákladní vozy bude dlouho neprůjezdný. Probíhá jeho celková oprava.

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Té stavbě říkáme Střed. Střed proto, že ta stavba se nachází mezi nově vybudovanou okružní křižovatkou, která se realizovala pár let zpátky, a železničním přejezdem mezi Plzní a Železnou Rudou.“

Filip Brož (BEZPP), místostarosta Železné Rudy: „Tato první etapa stavby potrvá až do poloviny září.“

Pro řidiče to znamená velké omezení. Především u nákladních vozů. Podle toho odkud jedou, může objížďka dosáhnout až 70 kilometrů.

Filip Brož (BEZPP), místostarosta Železné Rudy: „Objízdná trasa pro nákladní automobily je poměrně zdlouhavá, už od Klatov, což je 40 kilometrů daleko, je to značené. Nicméně i tak nákladní automobily některé ty značky nerespektují a dojedou až sem, takže se musí zase těch 40 kilometrů vracet.“

Podle místních nebylo označení objížďky ze začátku ideální a řidiči zmatkovali.

Radek Ipser, obyvatel Železné Rudy: „Za prvé, polovina řidičů dopravní značky ani nezná, co to znamená, a za druhé to bylo značeno špatně, takže na názory občanů plus radní potom ředitelství silnic a dálnic to opravili.“

První etapa stavby skončí letos na podzim. Druhá začne okamžitě, až skončí zima.

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Druhé dvě etapy budou realizovány v příštím roce. V první polovině příštího roku bude realizována etapa mezi křižovatkou ulic 1. máje a ulicí Belvederskou a druhá etapa potom v druhé polovině roku 2024 a ta bude mezi křižovatkou s ulicí Belvederská po železniční přejezd mezi Plzní a Železnou Rudou.“

V tomto případě se jedná o společnou investici státu a města.

Filip Brož (BEZPP), místostarosta Železné Rudy: „Město spolufinancuje převážně inženýrské sítě, které vedou pod chodníky, nové chodníky a částečně i nové osvětlení.“

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Kompletní náklady této stavby jsou 60 milionů korun. Z toho Ředitelství silnic a dálnic hradí 37 milionů korun, zbytek potom město Železná Ruda.“

Než bude hotovo, pro řidiče to znamená jediné. Musí hledat jiné cesty. A to až do října příštího roku.

Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Ve všech těchto etapách bude kompletně uzavřená silnice 27. To znamená, bude tam úplná uzavírka a doprava po silnici, která by normálně jezdila po silnici I. třídy, bude vedená po ulici nebo silnici II/190 a místních komunikacích.“

Zdroj: PROTEXT



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář