správa železnic, provozovatel dejvické nádrážky, zvýšení nájmu, podpora veřejnosti, petice, blog, blogall
Spor mezi Správou železnic (SŽ) a provozovatelem dejvické „nádrážky“ trvá několik let kvůli zvýšení nájmu, což vyvolalo podporu veřejnosti a petici.
Spor mezi Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), nyní známou jako Správa železnic (SŽ), a provozovatelem známé dejvické „nádrážky“ se vleče již několik let. Roztržka vznikla kvůli zvýšení nájmu, což vyvolalo masivní vlnu podpory pro podnik a dokonce i petici na jeho záchranu. Ačkoli se podařilo dohodnout na prodloužení smlouvy do poloviny roku 2022, po tomto datu nová smlouva uzavřena nebyla.
Podle mluvčího SŽ, Marka Gavenky, provozovatel restaurace Martin Ullmann neuspěl v několika soudních sporech, kde se domáhal zachování nájmu. „Pan Ullmann prohrál všechny tři soudní spory, z toho dva pravomocně. Neuspěl ani u Nejvyššího soudu ČR, ani u Ústavního soudu. Zatím nepravomocně prohrál i poslední spor,“ uvedl Gavenda.
Martin Ullmann na sociálních sítích označil postup SŽ za netransparentní a tvrdí, že výběr nového nájemce je předem domluven. Slibuje, že bude bojovat za zachování podniku všemi právními prostředky. Na pátek 28. června svolal do restaurace akci na její podporu, kde bude pivo nabízeno za poloviční cenu.
Gavenda uvedl, že z právního pohledu jsou prostory nyní volné a SŽ je proto nabízí k pronájmu standardní cestou veřejné soutěže, které se může účastnit kdokoli, včetně Ullmanna. „V soutěžních podmínkách ho nediskriminuje ani jeho dosavadní protiprávní jednání vůči SŽ, takže se soutěže může účastnit a svůj současný stav zlegalizovat,“ dodal Gavenda.
Dejvická nádražka je fenomén, o jehož osud se zajímá široká veřejnost. V anketě na našich stránkách se o její budoucnosti vyjádřilo 779 hlasujících. Drtivá většina z nich, konkrétně 93 %, je pro zachování restaurace v její současné podobě. Jen 3 % účastníků ankety si myslí, že prostory by si zasloužily lepšího nájemce, a stejné procento hlasujících nedokáže situaci posoudit.