Pohledávkovou agendou se již zanedlouho budou zabývat 4 místo dosavadních dvou pracovníků a přestupkovou pak tři místo nynějších dvou. Jedno nové pracovní místo na zajištění komunitního plánování sociálních služeb bude kromě toho zřízeno také na odboru sociálních věcí.
„Cílem je zajištění pohledávek města, které v současné době činí 25 milionů korun a jsou velkou dírou do našeho městského rozpočtu a na druhé straně u přestupkové agendy zajištění rychlejšího servisu pro hřešící řidiče, abychom rychleji odbavili jejich přestupek a zajistili zase zajištěnou pohledávku,“ popsala Věra Hofrichterová, tajemnice sokolovské radnice.
Přijetí čtyř nových úředníků si přitom vyžádá minimální náklady z městské kasy. Jiná dvě pracovní místa totiž budou na radnici zrušena a zbývající dvě jsou tzv. absolventská, na která úřad práce poskytuje dotaci ze svých prostředků.
„Může dosáhnout až 6 tisíc měsíčně. Předpokládáme, že Úřad práce nám tuto část dá v plné výši a my v podstatě na to doplatíme ročně padesáti čtyřmi tisíci na každého absolventa,“ dodala Hofrichterová.
Na sokolovské radnici pracuje v současné době po zrušení Okresního úřadu a následné delimitaci jeho pracovníků 211 zaměstnanců.