„Hlavně je třeba říct, že to je dokument, který je strategický na dlouhé období. Město by mělo vycházet při plánování různých stavebních akcí, při jejich realizaci, právě z tohoto dokumentu,“ podotkl místostarosta Chebu Václav Jakl.
Za hlavní problém studie považuje značné dopravní zatížení průtahových komunikací městem, například ulic Evropská nebo Vrbenského, kterými projede denně až 20 tisíc automobilů. Materiál navrhuje také řešení, jak tuto situaci, která by během deseti až patnácti let mohla způsobit dopravní kolaps, vyřešit.
„Hovoří se v Chebu o jižním obchvatu města, který by odvedl dopravu z průtahové komunikace ze Svatého Kříže jižním směrem, to znamená, že by nevedla městem. To je ale opatření dlouhodobé,“ popsal místostarosta.
Materiál se zabývá také komplikovanou dopravní situací v historickém jádru města. Z provedeného dopravního průzkumu přitom vyplynulo, že někteří řidiči do centra zajíždějí víceméně zbytečně.
„Tak tam je konkrétně navrhováno, aby historická část byla rozdělena na několik částí, které by byly samostatně přístupné, aby nedocházelo k jejich jednoduchému průjezdu a tím by do těchto částí měl jet jenom ten, kdo tam skutečně potřebuje zajet a měl by zkomplikován průjezd. Tím by se mohla omezit průjezdnost a přetížení historického centra.
Za problematické jsou ve studii označeny rovněž možnosti parkování, a to v centru a zejména pak na okrajových sídlištích. Nejkritičtější je přitom situace na Zlatém vrchu, který nutně potřebuje kompletní regeneraci.
„K tomu jsou už ale připraveny dokumenty a musím ale říci, že to je také záležitost dlouhodobá a budeme zřejmě realizovat jednotlivá opatření po částech,“ dodal Jakl.
Z dalších zajímavých řešení obsahuje studie například také návrh na vybudování dalšího mostu přes řeku Ohři v Truhlářské ulici, čímž by se značně zlepšila dopravní přístupnost sídliště Zlatý vrch.