"Protože rozsolení napadané vrstvy nepřináší žádný efekt, stejně se poté musí odklidit. Takže zásadou by mělo být odklidit suchou cestou a posléze, tam kde je nutno, případně podle síly mrazu, nějakým způsobem zasolit," vysvětlil jednatel společnosti CHETES Miroslav Hofrajtr.
Místa, kam se nedostane technika, řeší společnost vlastními zaměstnanci. Těch bylo v terénu okolo 25. Navíc dalších 160 hodin odpracovali lidé v rámci veřejné služby. Přesto stav některých přechodů občané kritizovali.
"Problém vzniká na frekventovaných přechodech ve městě, kdy stroj udržující komunikaci, který projede, ať už je náš vlastní nebo je to stroj Správy a údržby silnic, tak k tomu zahrnutí přechodu opět dojde. To znamená, že v podstatě okamžitě by mělo dojít k nápravě, ale věřte tomu, že těch přechodů je hodně a že to nelze udělat hned," popsal Hofrajtr.
Samostatnou kapitolou je nová pěší zóna. Na tu dostaly technické služby manuál od tvůrců.
"Bohužel není možno používat sůl, už vzhledem k tomu, že jsou na nové pěší zóně zasázeny stromy, které by tímto velice utrpěly, není to laciná záležitost. Takže je možno posypávat pouze inertním materiálem," přiblížil Hofrajtr.
Na rozestavěné druhé etapě situací řeší stavební firma. Nejsou zde zatím stromy a je tedy možné chodníky a dlažbu solit.