„Stav hlavního nádraží a jeho okolí kritizujeme dlouhodobě. Proto jsme už dříve vlastníka, tehdy to byly České dráhy a později SŽDC, žádali o nápravu,“ uvedl Dalibor Blažek.
„Předpokládal jsem, že na stole nyní bude nějaké řešení, jak nám bylo asi před půl rokem, kdy jsme byli seznámeni se skicou, která počítala s ubouráním bývalé restaurace a křídla s byty, slíbeno. Teď se dozvídáme, že jsme opět na samém začátku. Teprve bude zadáno vypracování studie s podklady pro konečné rozhodnutí, zda nádraží ubourat a zbytek opravit nebo zbourat celé a postavit něco jiného,“ doplnil.
Času přitom není nazbyt. Město Aš, jako partner Bavorsko - českých týdnů přátelství Selb – Aš 2023 usiluje o zařazení úprav okolí nádraží do tohoto projektu. Předpokládá se, že v době konání akce Aš navštíví velký počet turistů, kteří využijí novou regionální trať mezi Aší a Selbem.
„Dopisem se obracím na ministra dopravy a vedení SŽDC, aby tuto pro Aš významnou událost vzali při svém rozhodování na vědomí. Nemohu se smířit s tím, že návštěvníci jako první z našeho města uvidí neudržovanou budovu,“ dodává.
Neutěšený stav areálu hlavního nádraží a jeho okolí vadí nejen kvůli připravovaným dnům přátelství, ale hlavně místním občanům, využívajícím k přepravě železnici.
Sama radnice připravuje některé investice v blízkosti nádraží. Ve stádiu před schválením zhotovitele projektové dokumentace je záměr celkové rekonstrukce komunikace Nádražní ulice, jež je spojnicí mezi městem a železniční stanicí, v úvahách je také stavba dopravního terminálu pro autobusy na točně hned vedle nádražní budovy.
Zdroj: město Aš