„Bylo nám řečeno, že je to díky tomu, že se momentálně, díky novému jízdnímu řádu v Německu, posunuly některé spoje a na toto uzpůsobení ještě není připraven nějaký takzvaný krycí systém, který se teprve buduje. Měl by trvat zhruba rok a poté by se měl zase zpátky vrátit přímý spoj, minimálně tedy z Chebu do Norimberka, z Norimberka do Chebu. Do Prahy bohužel dále bude trvat to, že v Chebu budou muset vystoupit,“ uvedl místostarosta Chebu Michal Pospíšil.
Další komplikací je pomalá elektrifikace této trasy na německé straně. Zatímco česká dráha je elektrifikována po stanici Cheb – Skalka s připraveným svrškem až po státní hranici, v Bavorsku se i přes dlouhotrvající jednání situace nelepší.
„Tam není elektrifikováno vůbec nic. Celá trať v podstatě od státní hranice, to znamená od Schirndingu do Marktredwitz a z Marktredwitz do Norimberka, je závislá jenom na dieselových soupravách,“ dodal Pospíšil.
Německá strana prosazuje trasu přes Furt im Wald a Domažlice na Prahu. Karlovarský kraj je tak mimo hlavní spoje. V našem regionu funguje systém příměstské dopravy EgroNet. Svým názvem odkazuje na euroregion Euregio Egrensis - tak se jmenuje čtyřzemí mezi Bavorskem, Čechami, Duryňskem a Saskem.