Od dnešních 18 hodin do zítřejších 12 hodin bude pro vlaky zavedena pomalá jízda 10 km/h, od zítřejších 12 hodin pojedou vlaky po dobu 15 dní pomalou jízdou 50 km/h, a to z důvodu monitorování opraveného úseku.
K poškození tratě v uvedeném úseku došlo 14. dubna letošního roku. Sesuvem byl zcela zničen železniční svršek a trakční vedení. Samotné práce probíhaly v obou traťových kolejích a spočívaly nejprve v odtěžení sesuté zeminy a vybudování nové výztuže náspu. Následně došlo k obnovení železničního svršku a trakčního vedení v délce 300 metrů. Kompletní obnova (včetně geotechnického průzkumu, inženýrsko - geologického průzkumu, odtěžení sesuté zeminy, sanačních prací, vybudování nové výztuže náspu a obnovení železničního svršku a trakčního vedení) stála 90,7 milionů korun.
O poškození tratě jsme vás informovali zde.
Minimální posun zprovoznění (původní termín dokončení byl 31. července) způsobil skluz, který stavba nabrala při zahájení sanačních prací. Při zakládání náspu bylo v lokalitě několik dnů nepříznivé počasí (vytrvalé a husté dešťové srážky), a proto nebylo možné práce na náspu zahájit.
Zdroj: Radka Pistoriusová, Správa železniční dopravní cesty