Zároveň to umožňuje generovat informační výstupy nezbytné pro řešení krizové situace. Nyní by se měl systém rozšířit tak, aby se lidé indikovaní k testu na COVID-19 mohli přímo sami bezplatně objednávat.
„Vzhledem k tomu, že se stále testuje velký počet lidí a objednávky na testy musejí provádět prostřednictvím krajského call centra, rozhodli jsme se informační systém MicroRescue automatizovat a rozšířit o možnost rezervace odběrů a přímého objednání. Lidé by si tak po indikaci praktickým lékařem k testu sami zarezervovali termín ve vybraném odběrovém místě, což by zkrátilo dobu od indikace k odběru a výsledku testů. Stejné možnosti rezervace termínu by měl i praktický lékař pro své pacienty. Navíc by se ušetřil personál hasičů a pracovníků krajského úřadu, kteří fungují jako operátoři call centra. Systém MicroRescue bude v nezbytné míře propojen s daty Ústavu zdravotnických informací a statistik (ÚZIS) a Informačním systémem infekčních nemocí (ISIN). Dojde tak k výrazně snadnějšímu předávání informací mezi všemi subjekty,“ vysvětlil hejtman Petr Kubis.
Na rozšíření informačního systému schválila Rada kraje vynaložit celkem 242 tisíce korun včetně DPH. Jedná se o finance, které kraj ušetřil v rámci plánovaných opatření v boji proti koronaviru.
Informační systém MicroRescue provozuje Hasičský záchranný sbor Karlovarského kraje, který je odpovědným orgánem za ochranu obyvatelstva. Systém v současnosti využívají kromě hasičů také krajští policisté, záchranáři, jsou do něj zapojeny regionální nemocnice a Krajská hygienická stanice Karlovarského kraje. Financování provozu informačního systému zajišťuje Karlovarský kraj jako subjekt zastřešující Integrovaný záchranný systém.
Zdroj: Krajské listy Karlovarského kraje