„V současné době situace není dobrá. Na začátku, když na jaře byla první vlna, tak jsme nevěděli, do čeho jsme šli a osahávali jsme si to. Udělali jsme krizový štáb a reagovali jsme na přijatá nařízení vlády. A nyní, na podzim, se dostáváme zpátky a řekl bych, že je to v širším měřítku. Když se podíváte na tabulky, začátkem září jsme začínali na pěti, šesti lidech, kteří byli pozitivně testovaní, pak to šlo na patnáct. K dnešnímu datu máme 44 lidí, kteří jsou pozitivně testovaní. Každým dnem se to samozřejmě mění. Někdo se uzdraví, někdo opět onemocní. Ale nárůst je zde docela velký. Na základě toho jsme museli přijmout opět opatření, kdy i v souběhu s nařízením vlády, se je snažíme dodržovat - omezit min. styk přesně podle toho, jak je nastaveno, otevřený úřad – dva dny v týdnu. On je sice oficiálně dva dny v týdnu, ale jinak pracovníci, pokud tedy nejsou již v karanténě či nejsou nemocní, tak jsou zde celý týden. Tzn., že je možnost si domluvit schůzku apod. Nicméně, situace skutečně není dobrá. My jsme od pondělí opět najeli na krizový štáb. Tzn., že Rada města se schází dvakrát týdně – elektronicky samozřejmě a řešíme věci, které přicházejí z vedení - jak z kraje, tak od státu. Na základě toho jsme přijali určitá opatření. Ve spolupráci se Správou majetku děláme dezinfekci veškerých prostor – autobusové zastávky, všude, kde se shromažďují lidé apod. Pokud to tak bude a bude i požadavek, jsme schopni opět jako na jaře dezinfikovat i košíky u Penny Marketů, kde se hodně lidí zdržuje. A jako na jaře platí nabídka a lidé se již začínají hlásit, kdy si jednotlivá společenství, která mají v jednotlivých domech, dávají požadavky a Správa majetku jezdí a dezinfikují jim veřejné prostory,“ popsal aktuální stav starosta Kynšperku Tomáš Svoboda.
Celá radnice včetně úředníků se rozdělila na dva týmy – modrý a červený.
„Na úřadě nám začínají v uvozovkách lidé padat jako mouchy. Máme zde zhruba polovinu personálu, kdy druhá polovina je buď v karanténě nebo nemocná. Na základě toho jsme lidi rozdělili, aby se nesetkávali. Tzn., že jedni přijdou jeden týden, druzí přijdou druhý týden. Uvidíme ale, jak dlouho to vydržíme, protože situace není jednoduchá a nárůst je obrovský. Může se např. stát, že příští týden úřad ani neotevřeme, protože nebude kdo by zde byl. Druhá věc je výpomoc. Jako na jaře jsme připravili pro naše seniory a občany, kteří nejsou schopni si zajistit jakýmkoliv způsobem nákupy a služby, dopravu léků apod., službu, kdy na městském úřadě je kontaktní pracoviště, kde paní přijme objednávku a předá ji na Správu majetku. Ta zajistí nákup a lidem to osobně doveze. Už se nám to osvědčilo na jaře, tak v tom jedeme opět znova. Uvidíme, jak se k tomu lidé postaví. Myslím si ale, že zájem určitě bude také,“ uvedl Svoboda.
Kromě fungování běžné agendy město musí pracovat na schválení hlavního dokumentu, a tím je rozpočet na příští kalendářní rok.
„To jsou další věci, které nás teprve čekají, protože 11.11. jsme měli mít zastupitelstvo. Zatím je tedy plánováno. Nejpozději v prosinci bychom měli schvalovat rozpočet. Rozpočet je de facto připraven. Nicméně je ale potřeba, aby prošel Radou a Zastupitelstvem. Jestliže se situace bude nadále vyvíjet, uvidíme, jak vůbec Zastupitelstvo bude moci fungovat, ale určitě se k tomu někdo bude muset z Vlády postavit, protože nejsme jediná obec, je celá Česká republika, kdy samozřejmě do konce roku se rozpočet musí schválit, aby obce nejely v rozpočtovém provizóriu. Na základě toho uděláme maximum pro to, abychom zabezpečili chod města tak, jak má být,“ dodal starosta Tomáš Svoboda.
Veškeré informace k nabídce pomoci od města najdete na adrese www.kynsperk.cz.