Tým organizátorů tak reagoval na zájem pedagogických pracovníků o tuto problematiku, protože dětí s poruchami chování ve třídách přibývá.
Lektorem semináře byl PhDr. Andrej Drbohlav, který je uznávaným odborníkem v oblasti etopedie. To je oblast sociální pedagogiky, která se zabývá výchovou a vzděláváním dětí a mládeže s poruchami chování a emocí. Věnuje se také výzkumu, lektorství a publikaci v oblasti extrémních forem behaviorální patologie a psychopatologie (poruchy osobnosti).
Seminář se zaměřil na příčiny a projevy poruch chování a agresivity u dětí. Jaký vliv má na osobnost dítěte výchova a celkově společnost a jak různorodé jsou cesty k narušenému nebo zcela patologickému chování. Lektor představil vybrané příklady problémového chování dítěte. Vysvětlil, jak je důležitý stres, strach, vzdor, odmítnutí, pochvala, trest, vazba, porozumění, konflikt či prohra v procesu zrání seberegulačních vlastností osobnosti dítěte. Jak významnou roli sehrává narušené rodinné prostředí, nestálé vazby a vztahy, agresivita rodičů, direktivní versus hyperprotektivní výchovný přístup. Co se nám vlastně dítě snaží sdělit svým chováním, když je neklidné, roztržité, vzdorovité nebo agresivní.
Semináře, který se konal 12.6.2019 v KC Svoboda v Chebu, se zúčastnilo přes 40 pedagogických pracovníků a rodičů z Chebska. Účastníci kladně hodnotili jak vysokou odbornou úroveň lektora, tak organizační zajištění semináře. Nejvíce oceňovali konkrétní příklady z praxe, neboť jim mohou být návodem v jejich vlastní pedagogické praxi i osobním životě. Účastníci vyjádřili zájem o navazující seminář, který by toto téma rozpracoval do ještě větší hloubky.
Vzdělávací akce se konala v rámci čtyřletého projektu „Společně tvoříme místní akční plán rozvoje vzdělávání II pro SO ORP Cheb“ reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0009119, jehož cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání dětí do 15 let na Chebsku. Vzdělávání pedagogů je jednou z oblastí, kterým se projekt intenzivně věnuje.
Zdroj: město Cheb