„Budeme opravovat další dva úseky. Podařilo se nám získat prostředky tím, že jsme vysoutěžili některé jiné stavby, které dělá naše Krajská správa údržba silnic, levněji, než jsme původně počítali, takže tyhle prostředky jsme sem alokovali. Chceme začít ještě v letošním roce. Odhadovaná doba výstavby by měla být kolem dvaceti měsíců. Celkové náklady jsou v tuto chvíli odhadovány někde kolem sto osmi milionů korun včetně DPH. A můžu uklidnit řidiče, kteří tímto úsekem projíždí, že tam nebudou žádné komplexní uzavírky. Bude se to vždycky v případě nouze dělat pouze na částečnou uzavírku, to znamená na semafory a vždy jeden jízdní pruh, který by měl být volný,“ popsal neuvolněný zastupitel Karlovarského kraje Jan Bureš.
Řada komplikací spojených s profilem trasy a nutností stavění opěrných zdí, propustků a dalších součástí komunikace se promítá do předpokládané ceny stavby.
„Ty náklady skutečně jsou vysoké, ale musíme si uvědomit, že se pohybujeme v území, které je zčásti i poddolované, takže my tam budeme dělat samozřejmě opěrné systémy, aby ta silnice neujížděla,“ dodal Bureš.
Na této spojnici s Mariánskolázeňskem přes Chráněnou krajinnou oblast Slavkovský les byly v letech 2021 až 2022 provedeny práce za zhruba 180 milionů korun. Chystané opravy by pak měly probíhat asi 24 měsíců.