Vedení Aše prosazovalo rekonstrukci stávající budovy, ať po ubourání či nikoliv, protože ašské nádraží vnímá jako průmyslovou památku a ukázku architektury ze 70. let minulého století, o niž by bylo škoda přijít. Naproti tomu SŽ se s určitostí přikloní ke stavbě nového nádraží, jako k ekonomicky výhodnější variantě.
„Požádali jsme partnery ze SŽ o zpracování tří možností podoby nové nádražní budovy a také, aby v rámci soutěže byla oslovena projekční kancelář v Aši a ve výběrové komisi mohl být přítomen zástupce našeho města,“ uvedl starosta města Dalibor Blažek.
Radnice by přivítala, kdyby se stavba nového nádraží stihla do roku 2023, kdy se konají Bavorsko - české týdny přátelství Selb – Aš. Očekává se, že do Aše v době konání akce přicestuje velký počet návštěvníků, kteří využijí obnovenou regionální trať mezi Aší a Selbem.
„Co se týče termínů, přepokládám, že do poloviny roku 2021 se podaří vyřídit veškerá povolení, vlastní stavba by proběhla v letech 2021 a 2022. Správa železnic se k těmto termínům staví pozitivně,“ doplnil D. Blažek.
Neutěšený stav areálu hlavního nádraží a jeho okolí vadí nejen kvůli připravované přeshraniční akci, ale na situaci je upozorňováno dlouhodobě hlavně kvůli tomu, že nádraží nedělá městu dobrou vizitku.
Sama radnice chystá některé investice v blízkosti nádraží. Činí kupříkladu kroky k rekonstrukci povrchu komunikace v ulici Nádražní. Počítáno je také s financováním autobusového terminálu a parkoviště u přímo u nádraží. Jednalo by se tedy o společnou investici SŽ a města Aš.
Zdroj: město Aš