Focením se začala intenzivně zabývat již v době svých studií a její tehdejší tvorba, zachycující intimní okamžiky ze života ženy, by se dala zařadit do oblasti feministicky orientovaných témat.
"Ona ale velice záhy vykročila z tohoto zaškatulkování a začala zpracovávat témata sociální a společenská," přiblížil vývoj autorky ředitel Galerie G4 Zbyněk Illek.
Michaela Thelenová se na výstavě prezentuje podstatnými částmi svých pěti pozdějších fotografických cyklů, které se obsahově dotýkají města Ústí nad Labem a celého okolního regionu. Konkrétně se jedná fotografické soubory zvané Ženy, Města, Víkend, Okna a Hroby.
Cyklus ženy například zachycuje z auta fotografované prostitutky na silnici E55, soubor Víkend pak specifický víkendový puls města Ústí nad Labem, kde není mnoho příležitostí k vyžití. Michaela Thelenová si ale při zobrazování sociálních a společenských problémů zachovává svůj neobvyklý pohled na realitu, kterým na sebe upozornila již v počátcích své tvorby.
"Zůstala jí také vlastnost jejích fotografií, která nenapomíná, nemoralizuje, neapeluje, ale pouze nám připomíná, že věci, které se kolem nás každodenně odehrávají a my je pomalu, ale jistě přestáváme vnímat, takže tady jsou, a že nejsou úplně v pořádku," dodal Illek.
Výstava fotografií Michaely Thelenové bude v Galerii G4 probíhat až do 29. dubna.