Cheb: Demolice lávky postupuje bez problémů (TV Západ)

Chebská lávka přes koleje doslova mizí před očima. Plánované snesení pokračuje rychlejším tempem, než se předpokládalo.

dezinfekce

„Co se týká jedné čtvrtiny lávky, jsme v harmonogramu napřed. Nyní postupujeme v složitější části a pokračujeme zatím jen v přípravách na noční výluky,“ uvedl zástupce firmy APB Plzeň Petr Březina.

Třista tun vážící konstrukce skončí ve sběrně starého železa. Cena za snesení bude jasná po skončení prací. Kromě nákladů na rozebrání přijde vyúčtování od drah za výluky trakčního vedení. To se musí vypínat během prací na lávce. 

„Vypínají se troleje, uzavírá se celý provoz v rozsahu tam, kde děláme, kde zrovna pracujeme na lávce. Vypnou nám troleje, vlaky nejezdí - nic nesmí jezdit. Je to dopředu domluvené. Čtvrt roku dopředu se nám dávají jasně uvedené výluky, kdy, kde a jak budeme dělat,“ vysvětlil Březina.

Zpočátku se výluky plánovaly na noc, kdy je menší provoz. Hmotnost jednotlivých dílů lávky se pohybuje mezi osmi a dvanácti tunami. 

„Budeme zde mít zatím jen jeřáby kolové. Jeden má nosnost 200 tun a druhý bude mít nosnost do 500 tun, což je jeden z největších jeřábů v republice. Vzhledem k bezpečnosti musí být břemeno, které budeme rozdělovat od lávky, zavěšeno na jeřábu. Teprve poté můžeme pálit autogenem. Autogenem odpalujeme spoje, šrouby, kterými je lávka sešroubovaná - spojena k sobě. Poté, když je to bezpečně oddělené, sneseme část bezpečně dolů. My jsme sice napřed v harmonogramu, ale nyní to budeme mít složitější. Musíme se teď řídit výlukami a nemůžeme si říci, co teď můžeme a nemůžeme dělat. Máme to ve výlukách jasně dané. V současné době nás čekají tři noční výluky, kdy budeme bránit i osobním dopravcům, takže to nás čeká. Pak budeme mít již celodenní výluky. Budeme tedy moci pracovat na lávce místo čtyř hodin celý den,“ dodal Březina.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy