„Projektanti předložili 4 varianty - dvě betonové, dvě ocelové. My jsme upřednostnili jednak variantu, která bude co nejšetrnější k městskému rozpočtu a vyjde možná co nejlevněji a zároveň variantu, která následně bude mít pokud možno co nejmenší náklady na údržbu. Z čehož nejlépe vychází varianta betonová, protože tam nemusí docházet k následným nátěrům. Je tam lépe zabranitelné třeba zatékání do konstrukce. Tolik to nevadí. Takže se rozhodně přikláníme k variantě betonové,“ popsal starosta Chebu Antonín Jalovec.
Město hodlá načasovat snesení současné a výstavbu nové lávky do plánovaných výluk na železnici. Ušetří tím miliony korun.
„My se budeme muset snažit časově protnout s obdobím výluk, které plánují České dráhy a Správa železniční dopravní cesty pod lávkou. To by mělo nastat v prvním pololetí roku 2018. Takže i v té době by mělo docházet vlastně k té nejvýznamnější části, jak k odstranění současné lávky, tak k výstavbě nové,“ potvrdil termín Jalovec.
V místech, kde je trakční vedení, bude další betonová nadstavba, aby zabránila kontaktu nebo vhazování předmětů. Lávka bude mít šířku 2,5 metru a délku téměř 400 metrů.
„Pro občany bude určitě příznivé to, že lávka bude bezbariérová i na straně ke Švédskému Vrchu. Nakonec bylo zvoleno řešení prodloužení lávky. Což bude pro obyvatele Švédského Vrchu lepší tím, že nebudou muset překonávat takové převýšení. Lávka by měla být delší asi o 100 metrů a vlastně tedy ústit hlouběji až ve Švédském Vrchu,“ dodal starosta Jalovec.
Lávka by podle studie měla vyjít na 55,5 milionu korun bez DPH. V ceně nejsou zahrnuty náklady na demontáž stávající lávky i případné výluky na dráze.